Geschillenbemiddeling

Een belangrijk argument om een TuinKeur hovenier in de arm te nemen is de geschillenbemiddeling. Hoewel bij TuinKeur-hoveniers eisen worden gesteld aan kwaliteit, service, betrouwbaarheid, vakmanschap en professionaliteit, kan er tijdens het uitvoeren van een tuinproject een geschil rijzen. Het is dan prettig te weten dat beide partijen bij TuinKeur terecht kunnen voor een deskundig en onpartijdig advies. Als aanspreekpunt voor gecertificeerde ondernemers en hun klanten kijken wij naar de situatie, brengen desgewenst een bezoek aan de opdrachtgever en dragen een oplossing aan. Klanten van TuinKeur-hoveniers weten zeker dat eventuele problemen worden opgelost.

Het voordeel van een derde partij bij een geschil

Geschillen met hoveniers komen vaker voor dan je zou denken. Juist doordat veel mensen geen kennis van tuinen en groenonderhoud hebben kan het zijn dat er meningsverschillen ontstaan over het uiteindelijke resultaat. Het komt dan ook geregeld voor dat klanten naar de rechter stappen om hun gelijk te halen in een geschil met hun hovenier. Het is dan ook goed dat je bij een geschil naar een onafhankelijke partij kan stappen. Je weet dan zeker dat jouw kwestie objectief wordt beoordeeld.

Algemene voorwaarden

Veel TuinKeur-hoveniers opereren volgens de algemene voorwaarden van TuinKeur. Bij de offerte ontvang je een exemplaar van de voorwaarden die zij hanteren. Deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. In de voorwaarden staat wat je van de hovenier kunt verwachten, maar ook waar je zelf op dient te letten.

Voorwaarde indienen klacht

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij TuinKeur. Check of jouw hoveniersbedrijf is aangesloten op de kaart.

Heeft u een vraag over Geschillenbemiddeling?

Lieuwe Westra
Bedrijfsadviseur

Ik help je graag bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.