Geschil met je hovenier

Is er een probleem waar jij en je TuinKeur-hovenier onverhoopt niet uitkomen? TuinKeur kijkt dan eerlijk en objectief naar de kwestie en zal alles in het werk stellen om een voor beide partijen bevredigende oplossing te vinden. Bekijk hier de voorwaarden die TuinKeur en de TuinKeur-hoveniers hanteren of neem contact met ons op!
TuinKeur behandelt klachten van consumenten over hoveniersbedrijven; TuinKeur gecertificeerde bedrijven die je tuin aanleggen of onderhouden.
Het voordeel van een derde partij bij een geschil
Geschillen met hoveniers komen vaker voor dan je zou denken. Juist doordat veel mensen geen kennis van tuinen en groenonderhoud hebben kan het zijn dat er meningsverschillen ontstaan over het uiteindelijke resultaat. Het komt dan ook geregeld voor dat klanten naar de rechter stappen om hun gelijk te halen in een geschil met hun hovenier. Het is dan ook goed dat je bij een geschil naar een onafhankelijke partij kan stappen. Je weet dan zeker dat jouw kwestie objectief wordt beoordeeld.
Algemene voorwaarden
Veel TuinKeur-hoveniers opereren volgens de algemene voorwaarden van TuinKeur. Bij de offerte ontvang je een exemplaar van de voorwaarden die zij hanteren. Deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. In de voorwaarden staat wat je van de hovenier kunt verwachten, maar ook waar je zelf op dient te letten.
Voorwaarde indienen klacht
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij TuinKeur. Check of jouw hoveniersbedrijf is aangesloten op de kaart.