Loading...

Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
         
 

Hoe krijg je een klant voor het leven?

1. De tussencontrole

Een persoonlijke relatie met de klant bouw je op door het aantal contactmomenten zo groot mogelijk te laten zijn. Dit moeten wel functionele momenten zijn voor een hovenier. Zomaar een kopje koffie gaan drinken bij de klant is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je een tuin opgeleverd? Dan zit het werk er nog niet op. Hoe is de nazorg? Weet een klant hoe vaak ze de planten in hun tuin moeten besproeien? Het is zonde als de tuin verpietert omdat klanten niet weten hoe ze moeten tuinieren. Dit is dus een uitstekend extra contactmoment. Een ‘tussencontrole’. Deze controle kan prima tussen het gewone werk door gepland worden en mag in werkkleding. Zo ervaart de klant een extra moment professionaliteit en kwaliteit van jou als hovenier en geef je zo je collega’s het nakijken.

2. De inboetcontrole
Deze controle klinkt zwaarder dan het is. Het is een controle met goede bedoelingen en boordevol kansen! Je kunt een inboetcontrole ook de eindoplevering noemen. Dit is niet minder dan een positieve einde van een goede samenwerking met de klant. De eindoplevering of inboetcontrole is een belangrijk onderdeel voor het opbouwen van een langdurige klantrelatie.

3. Een gratis voorjaars- of najaarsbeurt
Je kunt de inboetcontrole ook vervangen door een gratis voorjaars- of najaarsbeurt. Een professionele hovenier maakt na een jaar weer een afspraak met zijn klant. Een afspraak om samen met de klant kritisch te kijken naar de werkzaamheden die je hebt gedaan. Bijzondere aandacht gaat uit naar de beplanting. Als bedrijf geef je natuurlijk een jaar garantie op alles, ook op de beplanting. Deze afspraak leent zich goed om die gratis voorjaars- of najaarsbeurt uit te voeren.

Waarom zou ik dit doen?

Omdat dit in het belang is van je bedrijf! Deze contactmomenten zijn waardevolle momenten om te bouwen aan een positieve en langdurige relatie met klanten. De klant wordt nog eens ‘geknuffeld’. Want hoe komen de meeste bedrijven aan hun klanten? Door mond-tot-mond-reclame! En een tevreden klant deelt zijn ervaringen met u als hovenier, met zijn vrienden en relaties. Zo werk je aan ‘klanten voor het leven.’

Reageren? Dat kan via LinkedIN op de TuinKeur groep.

jelle_westra_tuinkeur

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl