Loading...

Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
         
 

Klachten: hoe gaat TuinKeur daar mee om?

Dat we met enige regelmaat klachten van consumenten binnen krijgen, vinden we niet erg. Immers feedback is altijd welkom en door het aantal klachten weten we dat consumenten meer en meer bewust kiezen voor betrouwbaarheid en garantie.

Onze procedure voor het in behandeling nemen van een klacht, die vaak telefonisch of per mail binnenkomt  is als volgt.
We nemen bij voorkeur direct contact op met de consument voor een toelichting. In dit gesprek luisteren we naar de klant en zijn verhaal. Vervolgens vragen we de klant om ons toe te sturen alle communicatie met de desbetreffende hovenier: offerte, eventuele mails, whatsapp berichten etc. We willen graag duidelijk in beeld hebben hoe de communicatie vanaf het eerste moment tot het moment waarop de consument contact opnam met TuinKeur is geweest. We zeggen ook direct dat we na ontvangst van de stukken binnen maximaal 5 werkdagen zullen reageren.

In afwachting van dit dossier nemen we contact op met de desbetreffende hovenier. We informeren hem over de klacht en vragen ook hem om alle communicatie die tot nu is geweest ons toe te sturen. Zo krijgen we een beeld van wat er is besproken tussen partijen. Ook vragen we de hovenier, nu de consument TuinKeur heeft ingeschakeld, geen contact op te nemen met desbetreffende consument en het aan ons te laten. Zo voorkom je dat een ander verder uit de bocht vliegt.

Zodra we de stukken van hovenier en consument binnen zijn gaat Lieuwe aan de slag. Het is altijd verassend om te zien dat door bemiddeling en overleg met partijen ruim 90% van de klachten op te lossen is. Met behoud van relatie over en weer! En daar gaat het immers om: niet de klacht is het probleem maar de manier waarop het wordt aangepakt en opgelost. Juist nu in de drukte van het seizoen hebben daarom klachten altijd voorrang.

Heb je vragen? Kom je er samen met een klant niet uit? Neem gerust vooraf contact op met Lieuwe om te overleggen hoe je een bepaalde situatie kunt aanvliegen: lieuwe@tuinkeur.nl