Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
         
 
Home » Zakelijk » TuinKeur ondersteunt » Online tools voor hoveniers » Meer Facebook updates voor een beter resultaat

De invloed van postfrequentie op de volgers van uw Facebook pagina

Hoe vaak moet u een bericht plaatsen op Facebook? Een onderwerp waar de meningen sterk over verdeeld zijn. Om de dag tot maximaal vier per dag? Sommigen vinden twee keer per week al veel en beweren dat te vaak posten een negatief effect heeft op onze volgers.

Volkswagen vroeg zich dit ook af en heeft een test gedaan. Van 25 updates naar 46 updates per maand. Bijna twee keer zoveel! Wat blijkt? Het bereik van de berichten nam met 95% toe!

Het unieke aantal fans dat de berichtgeving heeft gezien is vrijwel gelijk gebleven. Dit betekent dat bestaande fans van Volkswagen vaker met de berichten in aanraking zijn gekomen.

Facebook voor hoveniers

Meer berichten per fan

Met de frequentie van 25 berichten per maand zagen de fans gemiddeld 10 berichten (40%). Met de frequentie van 46 berichten zagen de fans 17 berichten (37%). Fans missen iets meer berichten, maar zien tegelijkertijd veel meer berichten.

Hogere interactie

Interactie is een van de speerpunten van Volkswagen, omdat op die manier ook vrienden en familie worden bereikt. Sinds het verhogen van de frequentie is de interactie sterk toegenomen, met maar liefst 140%! Door het posten van meer content is er ook meer ruimte gekomen voor verschillende content en verschillende discussies.

Negatieve feedback bleef tot een minimum beperkt

Het meest gehoorde argument om voorzichtig te zijn met het aantal post is de mogelijke negatieve feedback. Opvallend bij Volkswagen was dat dit deze maand niet anders was dan andere maanden. Het blijkt dus niet het ‘spam-effect’ te hebben dat we vaak verwachten.

Wat zegt ons dit nu? Voor Volkswagen pakte dit zeer goed uit, maar of het voor een hovenier ook zo werkt? Vanzelfsprekend is het wel belangrijk welke inhoud u gaat delen! De inhoud moet niet saai zijn en veel van hetzelfde. Ik ben ervan overtuigd dat we vaak te bang zijn. Bang voor die ene negatieve reactie. Vaak zonder überhaupt naar statistieken en cijfers te kijken. Durf te ondernemen en te experimenteren met Facebook. Komt u er niet uit, laat u ondersteunen!

Het gehele onderzoek van Volkswagen is te lezen op Marketingfacts:
Verdubbel de Facebook updates, verdubbel de fun!

Wanneer krijgt u (re)actie op uw berichten:

  • Emotie – humor, frustratie, ergernis, liefde of verbazing. Allemaal emoties die we graag delen. Pas op met verdrietige boodschappen die delen we niet graag.
  • Zelfexpressie – door te delen laten we zien wat we leuk vinden en waar we ons graag mee vergelijken. We laten graag zien hoe mooi ons leven is. Speel hier op in.
  • Praktische waarde – we willen graag mensen helpen en graag geholpen worden. Deel uw kennis met uw vrienden en volgers en laat het hun delen!
  • Timing – tips over het grasmaaien in de kerstvakantie werken niet echt. Speel in op de actualiteiten en koppel uw berichten aan de seizoenen.

Uiteindelijk stel de vraag: zou ik het zelf LIKEN?

 

Wist u dat?

Facebook berichten beloont die veel worden gedeeld en gelezen.

01030506

© Copyright 2020 TuinKeur