Bij online ondernemen is het van belang dat je de ontwikkelingen blijft volgen. Een investering in optimalisatie van je website is zinloos als je niet inspeelt op veranderingen. Eind maart heeft Google aangekondigd dat ze steeds meer gaan focussen op mobiel internet. Na anderhalf jaar testen beginnen ze nu met het uitrollen van de ‘mobile-first indexing’. Wat betekent dat voor jouw als ondernemer/ website eigenaar.
We zien een lange en nog steeds stijgende trend van mobiel internet gebruik. Volgens Statcounter wordt wereldwijd zo’n 52% van alle website bezoeken via een mobiel apparaat uitgevoerd. In Nederland ligt dat percentage nog hoger, namelijk 57 procent. Dit heeft alles te maken met een ongekende populariteit van smartphones en de toegankelijkheid van het internet op die smartphones.
Mobile first betekent dat je mobiele versie van de webpagina wordt gebruikt bij de indexing en rangschikking. Dit heeft als doel dat de zoekresultaten voor de mobiele gebruiker beter aansluiten bij hun zoekopdracht. Oftewel Google wil beter haar klanten bedienen.
Google meldt zelf het volgende hierover
Wil je inhoudelijk meer weten over dit onderwerp? Lees dan de uitgebreide toelichting van Google.
Er is geen reden tot paniek, maar het is een duidelijk signaal dat een goede mobiele versie van je website steeds belangrijker wordt. Zoekresultaten zijn van vele factoren afhankelijk. Denk bijvoorbeeld aan de laadtijd van je website op een mobiel apparaat. Deze moet goed zijn voor prettig gebruik. Als hovenier moet je kijken hoe jouw mobiele website er uit ziet en of deze voldoet aan de eisen. Moeten wij even kijken? Laat het me weten, stuur een mail of bel: 0528-331678.
Vanuit TuinKeur volgen we voor jou de belangrijkste online trends. Desgewenst nemen we ook jouw website in beheer, zodat we standaard kunnen inspelen op deze ontwikkelingen. Dan kan jij je focussen op de tuin.
OVER TUINKEUR
ACTUEEL