Loading...

Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
         

Klantenloyaliteit is rentabiliteit

Er is geen klant hetzelfde, je hebt tevreden klantenloyale klanten en ontevreden klanten. 

Ontevreden klanten zijn om te buigen naar tevreden of zelfs naar loyale klanten. Wanneer een klant tevreden is wil het nog niet zeggen dat hij een herhaalaankoop gaat doen.  

Klantentevredenheid is een score die je klant geeft voor je geleverde product of dienst. Klantenloyaliteit zegt meer over de loyaliteit van klanten aan jouw bedrijf, product of geleverde diensten. Dus een goed geschreven recensie wil niet zeggen dat je klant ook loyaal is. Terwijl klantenloyaliteit zorgt voor een merk of productgebondenheid. Deze klanten zullen daarom eerder terugkomen voor een herhaalaankoop bij jouw bedrijf. Denk hierbij aan vast onderhoud van hun tuin, dit garandeert jou een vast inkomen.

De weg van een tevreden klant naar een loyale klant gaat via service en aandacht. Zo krijg je ambassadeurs voor je bedrijf. Deze ambassadeurs zijn goud waard voor jou als ondernemerDe emotie van deze klanten is positief en hun betrokkenheid bij jouw bedrijf is groot. Wil je als bedrijf je klantenloyaliteit in kaart hebben dan is het noodzakelijk om een actuele klantendatabase te hebben. In één van onze volgende artikelen schrijven wij hoe een klant een loyale klant kan worden.  

Kort samengevat: Klantenloyaliteit is niet meer en niet minder dan het streven naar perfectie en kwaliteit van een onderneming naar een klant. 

Lees ook…

Welcome to the club!
Wie is je klant?

Lees ook…

Klantenloyaliteit folder

Welcome to the club!

Klantenloyaliteit folder

Wie is je klant?