Loading...

Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
         
 

Storytelling in een offerte

Door deze lastige tijden is het moeilijk om persoonlijk contact te krijgen met je klant. Offerte gesprekken zijn niet meer mogelijk en gaan nu doorgaans via de mail. Je krijgt niet de kans om uit te dragen wat je doet en waarom jij een goede hovenier bent.

In de coaching van TuinKeur wordt benadrukt dat je storytelling moet toepassen naar je klant. Het beste is om een uitleggende offerte maken, in plaats van een optel som van zaken wat meer lijkt op een kassabon. Vakjargon, cijfers en een lijstje zeggen namelijk niet veel voor de doorsnee consument. Waarom zouden ze jou als hovenier inhuren, als wat ze willen op een website een stuk goedkoper te krijgen is? Leg daarom uit welke meerwaarde jij biedt.

Een concreet voorbeeld is de ”overkapping in de tuin’. De ene overkapping is de andere niet. De aanbiedingen van internet zijn niet te vergelijken met de kwaliteit van hoveniers die het maken of plaatsen.
Benoem als hovenier vooral de zaken die jij als standaard meerekent: een goede fundering, de vloer (hoe) het aantal stopcontacten en verlichting punten, wel of geen dakgoot, mogelijkheid van een sedum dak, etc.
Dat vind je namelijk niet terug in die goedkope internetaanbieding! Wees dus niet te bescheiden en maak een mooie, uitvoerige beschrijving van de “overkapping van mijn dromen”.

Kan je hierin hulp gebruiken? Neem dan contact met ons op via: info@tuinkeur.nl. Wij helpen je graag!