Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
         
 
Home » Uncategorized » TuinKeur adviescommissie

Tuinkeur beleeft eerste vergadering met adviescommissie

Bij de voorbereidingen en uiteindelijke oprichting van Stichting Tuinkeur hebben we besloten dat we op termijn over een adviescommissie zouden willen beschikken. De door ons gestelde voorwaarde hiervoor was een voldoende groot bestand van aangesloten ondernemers.

Doel van de adviescommissie is om de aangesloten ondernemers mee te laten praten over de te varen koers van TuinKeur. We willen vooral feedback krijgen op ons werk en op basis hiervan het beleid, waar mogelijk, bijschaven. In maart hebben we de eerste vergadering mogen beleggen met de adviescommissie. Samen met vijf deelnemende hoveniers heeft het team van TuinKeur er een gehele dag voor uitgetrokken om TuinKeur kritisch onder de loep te nemen. De deelnemende hoveniers waren afkomstig uit alle hoeken van Nederland: Gerjan Hofman uit Elspeet, Tim Kok uit Rotterdam, Arjan Nederveen uit Lijnden, Sjef Oerlemans uit Goirle en Jeroen Satter uit Hoevelaken.

Bij de voorbereidingen van de vergadering vroegen we ons af of er genoeg stof was om een hele dag over te praten. Dit bleek wel degelijk het geval, de dag vloog voorbij!

Punten en vragen welke onder andere aan de orde kwamen waren:

  • De geschillencommissie: wordt er vaak gebruik van gemaakt? Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Hoe reageren consumenten en hoe reageren deelnemers van TuinKeur?
  • Focus op de consument: hoe wil TuinKeur de consument overtuigen van de noodzaak om te kiezen voor een gecertificeerde hovenier? En welke acties zijn er ondernomen en welke acties worden er ondernomen?
  • Er is een ‘nieuwe’ doelgroep in de markt (leeftijdscategorie 25 – 40 jaar). Hoe stel je je op naar deze meer kritische (meer directe) doelgroep? Hoe ga je hier als ondernemer en bedrijf mee om?
  • Gaat belangenbehartiging ook deel uitmaken van TuinKeur?
  • Wat kan TuinKeur betekenen in de ondersteuning bij administratieve zaken?
  • Er zijn verschillen in de aangesloten bedrijven bij TuinKeur. Hoe gaan jullie hier mee om?
  • Er is nog steeds veel aandacht in de branche voor prijzen, te weinig gaat het over kwaliteit. Wat kunnen jullie daar in betekenen?
  • De huidige btw-verlaging naar 6% geeft ons kansen. Mogen we ervan uitgaan dat dit ook gehandhaafd blijft in 2015?
  • Er is, zo blijkt ook uit de discussie, veel verschil in uurtarieven en de manier waarop machinekosten en reiskosten al dan niet worden doorberekend. Hoe gaat TuinKeur hier mee om?

Bovenstaande is slechts een greep uit de vele onderwerpen en punten die aan de orde zijn geweest. Voor ons als organisatie was het een leerzame dag. Een aantal punten uit zo’n dag kun je direct oppakken en verwerken, andere punten neem je mee om op te nemen in beleid. Voor ons is ook duidelijk geworden dat we TuinKeur meer nadrukkelijk moeten profileren als keurmerk ten behoeve van de consument. Natuurlijk hebben we een uitgebreid dienstenpakket beschikbaar voor de aangesloten bedrijven voor de individuele ondersteuning! Ieder bedrijf kunnen  we zo ondersteunen op maat.  Veel of weinig personeel, veel of minder ervaring, jong bedrijf of al jaren bestaand: een ieder kan op maat terugvallen op TuinKeur. Maar het hoofddoel van TuinKeur is en blijft: de consument overtuigen dat men moet kiezen voor een TuinKeur-gecertificeerd bedrijf!

01030506

© Copyright 2020 TuinKeur