Geschillen met uw hovenier

Is er een probleem waar u en uw TuinKeur-hovenier onverhoopt niet uitkomen?  TuinKeur kijkt dan eerlijk en objectief naar de kwestie en zal alles in het werk stellen om een voor u bevredigende oplossing te vinden. Bekijk hier de voorwaarden die TuinKeur en de TuinKeur-hoveniers hanteren of neem contact met ons op!

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een hovenier. Dit zijn bedrijven die uw tuin aanleggen of onderhouden.

Het voordeel van een geschillencommissie

Geschillen met hoveniers komen vaker voor dan u zo zou denken. Juist doordat veel mensen geen kennis van tuinen en groenonderhoud hebben kan het zijn dat er meningsverschillen ontstaan over het uiteindelijke resultaat. Het komt dan ook geregeld voor dat klanten naar de rechter stappen om hun gelijk te halen in een geschil met de hovenier. Het is dan ook heel goed dat u bij een geschil naar een onafhankelijke geschillencommissie kan stappen. U weet dan zeker dat uw kwestie objectief wordt beoordeeld.

Algemene voorwaarden

Veel TuinKeur-hoveniers opereren volgens de algemene voorwaarden van TuinKeur. Bij de offerte ontvangt u een exemplaar van de voorwaarden die zij hanteren. Deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. In de voorwaarden staat wat u van de hovenier kunt verwachten, maar ook waar u zelf op moet letten.

Voorwaarde indienen klacht

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij TuinKeur. Check of uw hoveniersbedrijf is aangesloten op de kaart.