Algemeen

Wat is TuinKeur?
TuinKeur is een onafhankelijk keurmerk dat duidelijkheid schept in het grote aanbod van hoveniers. TuinKeur gecertificeerde hoveniers zijn uitgebreid gecheckt en worden doorlopend gecoacht. Meer informatie >

Wat zijn de voordelen van een TuinKeur-hovenier?
Een TuinKeur-hovenier garandeert u kwaliteit. Met een TuinKeur-hovenier bent u er van verzekerd dat u een hovenier kiest die zijn werk professioneel en efficiënt uitvoert. Een TuinKeur-hovenier staat voor de 5 zekerheden van TuinKeur.

Hoe weet ik of mijn hovenier bij TuinKeur is aangesloten?
Alle gecertificeerde hoveniers staan op onze website vermeld. Hier kunt u controleren of uw hovenier TuinKeur gecertificeerd is.

Hoe vindt ik een TuinKeur gecertificeerde hovenier in mijn buurt?
Hier kunt u zoeken naar gecertificeerde hovenier in uw regio.

Hoe herken ik een TuinKeur-hovenier?
Een TuinKeur-hovenier herkent u aan het TuinKeur gecertificeerd logo. Dit treft u aan op bedrijfsauto’s, de website, advertenties en eventueel het bedrijfspand of bedrijfskleding. Daarnaast is de hovenier in bezit van het TuinKeur certificaat.

Alle gecertificeerde hoveniersbedrijven staan hier Als een hoveniersbedrijf hier niet staat dan is hij niet TuinKeur-gecertificeerd.

Hoeveel Tuinkeur-hoveniers zijn er in Nederland?
Het actuele aantal TuinKeur gecertificeerde hoveniersbedrijven kunt u hier bekijken.

 

Geschillen / garantie

Heb ik recht op vervanging van mijn planten en bomen als deze dood gaan tijdens de garantieperiode?
Uw TuinKeur-hovenier staat voor zijn geleverde producten en diensten. Dit blijkt uit de garantie die wordt gegeven. Op planten (en gazon) wordt standaard één groeiseizoen garantie gegeven waardoor u ervan verzekerd bent dat de planten het komende jaar goed zullen doorgroeien. Op materialen en constructies wordt standaard één jaar garantie gegeven. Bekijk hier de algemene voorwaarden van TuinKeur.

Kan ik naar een andere TUINKEUR-hovenier toe als ik vind dat de ondernemer ten onrechte de klacht niet wil oplossen?
Nee, de TuinKeur garantie wordt door de hovenier gegeven en is niet overdraagbaar op een ander Tuinkeur gecertificeerd bedrijf. Een ‘second opinion’ bij een andere tuinkeur gecertificeerde hovenier is niet mogelijk. Bij klachten kunt u contact opnemen met TuinKeur.

Ik heb een conflict met een TuinKeur-hovenier, wat kan ik doen?
Mocht u onverhoopt toch een klacht hebben en komt u er niet uit met uw hovenier, dan neemt u contact op met TuinKeur. Bij TuinKeur heeft u de mogelijkheid uw klacht voor te leggen. Een deskundig team staat voor u klaar om de klacht (indien nodig en op verzoek van Tuinkeur, op locatie) te beoordelen. Hierbij is het uitgangspunt dat er een bevredigende oplossing komt voor u! 

 

Cashback-actie

Hoe zit de CASHBACK-actie precies in elkaar? 
Je hebt een TuinKeur-hovenier ingeschakeld voor professionele ondersteuning van jouw tuinplezier. Als blijk van waardering voor jouw keuze voor een TuinKeur-hovenier doen wij hier nog een schepje bovenop. Dit jaar maak je namelijk kans op cashback van de factuur. Elke maand zijn er drie gelukkige winnaars die de helft van hun factuur tot € 1.000,- retour krijgen: pinklaar gestort op de bankrekening!

Hoe deel te nemen?
Voor de actie wordt gebruik gemaakt van het platform HovenierNederland. Dit is een recensiewebsite voor de hoveniersbranche.

Meedoen aan de actie in 4 eenvoudige stappen:

  1. Ga naar www.hoveniernederland.nl.
  2. Zoek uw TuinKeur-hovenier
  3. Schrijf een recensie over hun werkzaamheden (het soort en de grootte van de klus maakt niet uit).
  4. Vink aan dat je meedoet met de CASHBACK-actie.

Waar kan ik controleren of ik gewonnen heb?
Elke eerste week van de maand trekken wij op een ludieke manier drie winnaars. Het zijn de winnaars van de voorgaande maand. De uitslag is te zien op www.tuinkeur.nl/trekkingen of op onze facebookpagina. Als je één van de gelukkige winnaars bent, dan komen we samen met een team van TuinKeur en jouw TuinKeur-hovenier langs om persoonlijk de prijs uit te reiken. De CASHBACK-actie loopt van maart tot en met november 2018. Heb je eenmaal een recensie geschreven, dan speel je de gehele actie mee!

Hoe plaats ik een recensie?
Ga naar hoveniernederland.nl. Via de zoekfunctie bovenaan elke pagina kunt u het hoveniersbedrijf zoeken dat u een recensie wilt geven. U klikt op het juiste hoveniersbedrijf en vervolgens klikt u op onderstaande button.

Er verschijnt vervolgens een pagina waar u de recensie kunt invullen. Deze recensie moet wel voldoen aan de spelregels van HovenierNederland.