Loading...

Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
         
 

Klachten en klagers

Met enige regelmaat krijgen we klachten binnen van consumenten. Daar zijn we aan de ene kant blij mee omdat zo de waarde van TuinKeur blijkt. Aan de andere kant zien we ook de keerzijde van de kritische consument. De verwachtingen van de consument ligt hoog, rede en billijkheid is soms ver te zoeken.
De waarde van een goede (schriftelijke) communicatie blijkt maar al te vaak. Als ondernemer kun je hier het verschil maken.

Om discussie te voorkomen:

  1. Verwerk geen materialen die niet door jou zijn aangeschaft en geleverd,
  2. Ga niet aan de slag zonder een getekende opdrachtomschrijving,
  3. Leg meerwerk vast, bij voorkeur met handtekening,
  4. Vraag altijd een voorschot ter hoogte van minimaal de te gebruiken materialen,
  5. Ga bij een eventuele klacht direct met de klant in gesprek, persoonlijk. Vermijd mail of telefoon.

Heb je vragen of twijfels over hoe je om zou moeten gaan met (in jou ogen) onterechte feedback van je klant? Overleg dan even met Lieuwe of Jelle.