Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
Wij zijn vanaf 24 december tot 3 januari gesloten. TuinKeur wenst iedereen een fijne dagen en een goed en gezond 2022!
 
TuinKeur logo

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier.  

Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het soms zo lastig maakt. Ons team van zeven personen is dagelijks bereikbaar en helpt je verder.  

  

De vijf meest gestelde vragen aan team TuinKeur: 

Wij hebben de vijf meeste gestelde vragen aan TuinKeur voor je verzameld. 

 

1.Hoe krijg ik mijn winst omhoog?  

Een veel voorkomende vraag is: ‘hoe zorg ik ervoor dat ik met mijn bedrijf voldoende verdien?’
Dat is immers het doel van een ondernemer met zijn bedrijf: op een gezonde manier geld verdienen om het bedrijf goed te laten draaien, met een goed inkomen en ruimte om een pensioen op te bouwen. 
Het leren ‘lezen en vertalen’ van de jaarcijfers en deze omzetten naar de dagelijkse praktijk, dus goede offertes maken, is een vaardigheid die prima aan te leren is. Dus gaan wij samen aan de slag met jouw cijfers op tafel. Want één keer goed besproken is vaak al voldoende voor een aanzet tot veranderen. 

  

  1. Hoe krijg ik de werkdruk verlaagd en mijn werkplezier terug? 

Dagelijks hebben we te maken met te weinig personeel en veel werk. De ondernemer staat onder grote druk en werkt van deadline naar deadline. Weinig tijd voor ontspanning. En dit heeft gevolgen voor jezelf, privé en binnen het bedrijf. Hierbij een aantal tips: 

  1. Werk met een vaste kantoordag.
    B. Plan de week niet vol, hou afhankelijk van de grootte van je team een of meer            mandagen bewust vrij/open,
    C. Zorg voor een tijdige, inzichtelijke planning en deel die met je team,
    D. Maak duidelijke afspraken met je klanten en kom die na. Lukt het niet? Meld dit          tijdig aan je klant.  

Soms helpt het om samen jouw situatie in kaart te brengen en een stappenplan te maken. Vreemde ogen dwingen, een stok achter de deur kan net voldoende zijn om door te zetten.  

  

  1. Hoe krijg ik de goede prijs voor mijn dienstverlening? 

Over tarieven komen veel vragen binnen. Opvallend is dat er behoorlijk wat variatie is. Dit bleek wel op de onlangs gehouden Tuinkeur Klantendag; € 38,- tot € 58,- excl. BTW. Waarbij dan nog een onderscheid gemaakt kan worden of het uurtarief inclusief machines is of machines apart worden doorberekend.
 
Ook opvallend is dat er geen ‘dure’ regio’s zijn maar dat de variatie binnen de regio’s groot is…  

In onze coaching gaan we samen met je om de tafel zitten en bespreken we de ins en outs om te komen tot een goede tarifering. Wil je weten hoe dit werkt? Neem gerust contact op via info@tuinkeur.nl en dan delen we de gegevens van een collegabedrijf dat je is voorgegaan.   

  

  1. Kunnen jullie mij ondersteunen als klankbord voor de ondernemende hovenier bij automatisering? 

Veel vragen krijgen we ook over alles wat te maken heeft met internet en automatiseren. Van Facebook tot e-mail, Van het toepassen van Word/Excel tot boekhoudprogramma’s.  En natuurlijk de specifieke software voor hoveniers; TuinKeur Pro.   

Wij als klankbord voor de ondernemende hovenier beheren 150 Facebook pagina’s en120 websites van hoveniers, onze eigen recensie website, HovenierNederland en het  automatiseringsprogramma TuinKeur Pro. 
Onze Nick van ICT lost dagelijkse problemen op van leden zodat alles naar wens blijft draaien. Want een ding is zeker: als internet en de automatisering uitvalt dan staat menig bedrijf stil.  

  1. Hoe ga ik om met de ‘veeleisende’ consument?  

Iets wat niet bijdraagt aan het werkplezier van de hovenier is een ‘veeleisende consument’.    

Er is veel veranderd de laatste jaren. De kennis en kunde van de consument ten aanzien van de tuin is op zijn zachts gezegd ‘matig’. De verwachting is dat alles kan en maakbaar is en dat het snel geleverd wordt (bij voorkeur morgen voor 11 uur). Een goede en geduldige uitleg in woord (en geschreven!), kortom een goede communicatie, betekent veel voor de relatie met je klant.   

Vandaar dat wij als klankbord voor de ondernemende hovenier blij zijn met al jullie vragen VOORAF. Als je niet precies weet hoe je zou kunnen reageren, als een gesprek met een klant dreigt te escaleren, als je voor je gevoel al zoveel hebt gedaan maar de klant blijft ontevreden…. Bel dan even 

0528 – 331678. 

Even stoom afblazen en een paar tips zorgen vaak al voor een goede afronding.   

Tarieven voorbereiden

Meer Actueel

Zeer voordelige software voor hoveniers!

Zeer voordelige software voor hoveniers!

Zeer voordelige software voor hoveniers!  Hoveniers zijn vooral druk met het aanleggen en onderhouden van tuinen. Daar zijn ze goed in en daar ligt hun passie. Het administratieve werk, daar kom je...

Lees meer
Tarieven voorbereiden op 2022!

Tarieven voorbereiden op 2022!

Tarieven voorbereiden: TuinKeur-hoveniers, zo blijkt in de praktijk, willen graag geadviseerd worden als het gaat om de nieuwe uurtarieven voor 2022. Daarnaast vraagt menigeen zich af hoe hij om...

Lees meer
Prijsindexatie 2022

Prijsindexatie 2022

Prijsindexatie 2022: Als ondernemer is het belangrijk om vooruit te kijken, vooral als het gaat om het bepalen van het uurtarief voor het komende jaar. Met welk percentage moet je je prijzen...

Lees meer
Eindejaarstips

Eindejaarstips

Eindejaarstips: Jouw geld en Eindejaar! Een aantal korte reminders over zaken waarvan je dit jaar nog kan profiteren. Het is raadzaam ze in ieder geval voor 31 december te regelen. Overleg tijdig...

Lees meer
Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd: De tuin moet gisteren af; de spullen daarvoor nog vandaag geleverd. Een belangrijke tip wanneer je je door anderen gehaast en opgejaagd voelt is juist in de vertraging te gaan....

Lees meer
Website nog actueel?

Website nog actueel?

Website nog actueel? Hoe vaak kijk je op je eigen website? Plaats je met enige regelmaat nieuwe foto's van projecten?  Is je presentatie onder het kopje ‘Wie zijn we’ up to date? Waarom is dat zo...

Lees meer
 

01030506

© Copyright 2020 TuinKeur