TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en...
Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier.
Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het soms zo lastig maakt. Ons team van zeven personen is dagelijks bereikbaar en helpt je verder.
De vijf meest gestelde vragen aan team TuinKeur:
Wij hebben de vijf meeste gestelde vragen aan TuinKeur voor je verzameld.
1.Hoe krijg ik mijn winst omhoog?
Een veel voorkomende vraag is: ‘hoe zorg ik ervoor dat ik met mijn bedrijf voldoende verdien?’
Dat is immers het doel van een ondernemer met zijn bedrijf: op een gezonde manier geld verdienen om het bedrijf goed te laten draaien, met een goed inkomen en ruimte om een pensioen op te bouwen.
Het leren ‘lezen en vertalen’ van de jaarcijfers en deze omzetten naar de dagelijkse praktijk, dus goede offertes maken, is een vaardigheid die prima aan te leren is. Dus gaan wij samen aan de slag met jouw cijfers op tafel. Want één keer goed besproken is vaak al voldoende voor een aanzet tot veranderen.
Dagelijks hebben we te maken met te weinig personeel en veel werk. De ondernemer staat onder grote druk en werkt van deadline naar deadline. Weinig tijd voor ontspanning. En dit heeft gevolgen voor jezelf, privé en binnen het bedrijf. Hierbij een aantal tips:
Soms helpt het om samen jouw situatie in kaart te brengen en een stappenplan te maken. Vreemde ogen dwingen, een stok achter de deur kan net voldoende zijn om door te zetten.
Over tarieven komen veel vragen binnen. Opvallend is dat er behoorlijk wat variatie is. Dit bleek wel op de onlangs gehouden Tuinkeur Klantendag; € 38,- tot € 58,- excl. BTW. Waarbij dan nog een onderscheid gemaakt kan worden of het uurtarief inclusief machines is of machines apart worden doorberekend.
Ook opvallend is dat er geen ‘dure’ regio’s zijn maar dat de variatie binnen de regio’s groot is…
In onze coaching gaan we samen met je om de tafel zitten en bespreken we de ins en outs om te komen tot een goede tarifering. Wil je weten hoe dit werkt? Neem gerust contact op via info@tuinkeur.nl en dan delen we de gegevens van een collegabedrijf dat je is voorgegaan.
Veel vragen krijgen we ook over alles wat te maken heeft met internet en automatiseren. Van Facebook tot e-mail, Van het toepassen van Word/Excel tot boekhoudprogramma’s. En natuurlijk de specifieke software voor hoveniers; TuinKeur Pro.
Wij als klankbord voor de ondernemende hovenier beheren 150 Facebook pagina’s en120 websites van hoveniers, onze eigen recensie website, HovenierNederland en het automatiseringsprogramma TuinKeur Pro.
Onze Nick van ICT lost dagelijkse problemen op van leden zodat alles naar wens blijft draaien. Want een ding is zeker: als internet en de automatisering uitvalt dan staat menig bedrijf stil.
Iets wat niet bijdraagt aan het werkplezier van de hovenier is een ‘veeleisende consument’.
Er is veel veranderd de laatste jaren. De kennis en kunde van de consument ten aanzien van de tuin is op zijn zachts gezegd ‘matig’. De verwachting is dat alles kan en maakbaar is en dat het snel geleverd wordt (bij voorkeur morgen voor 11 uur). Een goede en geduldige uitleg in woord (en geschreven!), kortom een goede communicatie, betekent veel voor de relatie met je klant.
Vandaar dat wij als klankbord voor de ondernemende hovenier blij zijn met al jullie vragen VOORAF. Als je niet precies weet hoe je zou kunnen reageren, als een gesprek met een klant dreigt te escaleren, als je voor je gevoel al zoveel hebt gedaan maar de klant blijft ontevreden…. Bel dan even
0528 – 331678.
Even stoom afblazen en een paar tips zorgen vaak al voor een goede afronding.
TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en...
Prijsindexatie 2023 hoveniersbedrijven. TuinKeur adviseert hoveniersbedrijven een indexatie van +9,8% door te voeren. Al enige jaren voorziet TuinKeur zijn leden van een advies dat overigens ook...
Naar aanleiding van de klantendag en diverse vragen over de aansprakelijkheid van schade door ingehuurde zzp’ers, hebben we in overleg met onze advocaat een overeenkomst opgesteld. Daarin zijn...
Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten...
Meer Actueel
Voor leden van TuinKeur werd op vrijdag 23 september de jaarlijkse Klantendag gehouden. In het pittoreske Ruinen, woonplaats van Jelle Westra, kwamen ruim 100 bezoekers uit 80 bedrijven bijeen om...
Op 1 augustus 2022 treedt de Wet implementatie EU-richtlijn transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden (Wtva) in werking. Zo wordt een verbod op nevenwerkzaamheden grotendeels ingeperkt en...
Een mooie reactie onlangs via LinkedIn: 'Ik dacht dat Tuinkeur zich bezighield met kwaliteit en niet met het verbeteren van het bedrijfsresultaat.' Tja, dat is zeker waar. De reactie daarop van...
Voordelige software voor hoveniers! Hoveniers zijn vooral druk met het aanleggen en onderhouden van tuinen. Daar zijn ze goed in en daar ligt hun passie. Het administratieve werk, daar kom je als...
Geboorteverlof Partners hebben recht op eenmaal een week geboorteverlof. Werkt de werknemer bijvoorbeeld vijf dagen 7,40 uur per dag, dan krijgt hij 37 uur verlof (5 x 7,40 uur). Tijdens dit...
OVER TUINKEUR
ACTUEEL