TuinKeur logo

Wie is je klant?

Wie is je klant?

Heb jij jezelf wel eens afgevraagd waarom klanten jou bellen en waarom je zo druk bentHoe ziet jouw ideale klant eruit? Heb je een strategie die ervoor zorgt dat juist deze klanten jou bellen? 

Voor jouw toekomst is het belangrijk dat je inzicht hebt in je huidige klantenkring. En dan vooral inzicht in:  

Waarom is die klant bij jou? Waarom heeft die klant voor jou gekozen? Waarom wil die klant met jouw bedrijf in zee gaan? 

Om meer te weten over je klant kan je bijvoorbeeld tijdens gesprekken met klanten doorvragen naar waarom ze juist voor jou en je bedrijf kiezen. 

Vraag ook achteraf om hun ervaringen met jullie bedrijf. Zijn er verbeterpunten? Vraag of ze recensies willen plaatsen. 

Met deze informatie krijg je een beeld van je doelgroep. Het is juist deze informatie die jou kan helpen in de toekomst. Je kunt dan de manier waarop je praat met je doelgroep afstemmen, zowel met folders als digitaal. 

Heeft u vragen over dit artikel?

Astrid Fehrmann
Secretariële zaken

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over onze diensten

Problemen voorkomen in je hoveniers offerte

Problemen voorkomen in je hoveniers offerte

Problemen voorkomen in je hoveniers offerte. Met enige regelmaat krijgen we klachten binnen van consumenten. En hoe gek het misschien ook klinkt: daar zijn we blij mee! Dat geeft immers aan dat de keuze voor een TuinKeur bedrijf van belang is voor de consument. Een...

WhatsAppgroep van TuinKeur-leden is een hit!

WhatsAppgroep van TuinKeur-leden is een hit!

Afgelopen jaar is  TuinKeur gestart met een Whatsappgroep voor leden.   Na wat onderlinge afstemming met de hoveniers, over hoe we dit middel gebruiken, is er in de groep gelegenheid gegeven elkaar te informeren of te bevragen over diverse zaken die we in onze branche...

Communicatieproblemen met klanten voorkomen

Communicatieproblemen met klanten voorkomen

Communicatieproblemen met klanten voorkomen. ​Met enige regelmaat krijgen we als TuinKeur vragen binnen van hoveniers. Een vraag die we regelmatig krijgen is: ‘Hoe ga ik om een met een consument die zelf de materialen wil bestellen?’  Soms wil de consument de regie...

Uit de WhatsAppgroep – Spammail

Uit de WhatsAppgroep – Spammail

Spammail, wat zijn de gevolgen als je hierop klikt?  Nepberichten via mail, sms, of WhatsApp kan iedereen krijgen, hoe herken je deze en wat zijn de gevolgen hiervan. Nepmailtjes herken je vaak aan slecht en slordig geschreven berichten of een...

Klachtenbemiddeling: hoe gaat TuinKeur hier mee om?

Klachtenbemiddeling: hoe gaat TuinKeur hier mee om?

Bij TuinKeur krijgen wij af en toe vragen over hoe het zit met klachten en wat TuinKeur hier mee doet. Onze procedure voor het in behandeling nemen van een klacht, die vaak per mail binnenkomt, is als volgt.We nemen direct contact op met jou, als klant van de hovenier...

Advies aan hoveniers: licht je offerte toe!

Advies aan hoveniers: licht je offerte toe!

Goed communiceren is belangrijk. Wat je zegt, wat je bedoelt en hoe het overkomt, het kan bron van vermaak of juist ergernis zijn. Anderzijds kunnen gesproken woorden nuanceren en benadrukken. Daarom heeft TuinKeur het advies voor hoveniers: licht je offerte toe! De...