Loading...

Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
         
 

De frustratie van een klacht. 

We krijgen als TuinKeur regelmatig vragen binnen van hoveniers. Vaak met een adviesvraag in de trant van: ‘Hoe pak ik dit aan? Het is verstandig om vooraf te overleggen als je twijfelt. Je gaat immers zo vaak alsnog overstag wanneer je gevoel zegt ‘niet doen’. 

Daarom is overleggen, even sparren een aanrader. Scheelt vaak weer een probleem.

Een vraag die we regelmatig krijgen is: ‘Hoe ga ik om met een consument die zelf de materialen wil bestellen?’  

Soms wil de consument de regie overnemen. Ook als ze het werk laten uitvoeren.  

Vooral op het gebied van de aankoop van materialenDe consument denkt hierin fors geld te kunnen besparen maar laat zich helaas te vaak leiden door de prijs en niet door de kwaliteit. De gevolgen blijken doorgaans later, als het werk wordt uitgevoerd. Dan krijg je een gevalletje van een te korte rol behang. Er wordt een nieuwe rol bijgehaald, maar het is een ander nummer, dus kleurverschil… 

Daarom kan het antwoord kort zijn: ‘Niet aan beginnen’. Maar dat is soms erg kort door de bocht zo lijkt het.

Maar toch zijn er meerdere redenen om het niet te doen: 

  • Zodra je de verwerking van de materialen die door de klant zijn besteld gaat oppakken gaat de garantie naar jou. 
  • Als je de verwerking start en het eindresultaat is niet goed zit je met de brokken. Slechte kwaliteit materiaal levert nooit goed resultaat. 
  • De klant heeft te weinig materiaal besteld. Nalevering niet mogelijk vanwege restpartij, kleurverschil of anders. 

Om klachten te voorkomen kun je daarom beter vooraf duidelijk maken dat je alleen kwaliteit kan leveren als je zelf alles doet. Hierbij hoort de bijbehorende garantie en nazorg. 

Geef aan dat je anders de klus niet kunt doen. 

Lees ook…

ondernemerschap folder

Telefonisch bereikbaar

ondernemerschap folder

Verzekerd van inkomen

ondernemerschap folder

Stuur je cijfers voor feedback

ondernemerschap folder

Toolbox ‘Samen aan de slag’

ondernemerschap folder

In vertrouwen opgelicht 

ondernemerschap folder

De frustratie van een klacht. 

ondernemerschap folder

Verdien je wel genoeg?

ondernemerschap folder

Boekje van Jelle

ondernemerschap folder

Rentabiliteit

ondernemerschap folder

Haal eruit wat erin zit

ondernemerschap folder

Hoe groei je als ondernemer?