Welkom bij TuinKeur: hét keurmerk voor hoveniers

         
Wij zijn vanaf 24 december tot 3 januari gesloten. TuinKeur wenst iedereen een fijne dagen en een goed en gezond 2022!
 

De frustratie van een klacht. 

We krijgen als TuinKeur regelmatig vragen binnen van hoveniers. Vaak met een vraag om advies: ‘Hoe pak ik dit of dat aan?’. Advies voordat een discussie met een consument ontstaat. Het is verstandig om soms vooraf even te overleggen als je twijfelt. Immers zo vaak zegt je gevoel ‘niet doen’ terwijl je uiteindelijk toch overstag gaat en dit kan allemaal komen door de frustratie van een klacht.

Daarom is overleggen, even sparren soms een aanrader. Scheelt vaak weer een probleem. 

Een vraag die we regelmatig krijgen is: ‘Hoe ga ik om een met een consument die zelf de materialen wil bestellen?’ Soms wil de consument de regie overnemen. Ook als ze het werk laten uitvoeren.  

Vooral op het gebied van aankoop-materiaal. Men denkt hierin fors geld te kunnen besparen maar laten zich helaas te vaak leiden door de prijs en niet door de kwaliteit. De gevolgen blijken vaak pas later als het werk wordt uitgevoerd. We kennen allemaal denk ik wel het rolletje behang wat te kort is en later wat wordt bijgehaald: ander rolnummer dus kleurverschil…. 

Daarom kan het antwoord kort zijn: ‘Niet aan beginnen’. Maar dat is soms erg kort door de bocht zo lijkt het.  

Maar toch zijn er meerdere redenen om het niet te doen: 

  • Zodra je de verwerking van de materialen die door de klant zijn besteld gaat oppakken gaat de garantie naar jou, 
  • Als je de verwerking start en het eindresultaat is niet goed zit je met de brokken. Slechte kwaliteit materiaal levert nooit goed resultaat, 
  • De klant heeft te weinig materiaal besteld. Nalevering niet mogelijk vanwege restpartij, kleurverschil of anders. 

Om klachten te voorkomen kun je daarom maar beter vooraf duidelijk maken dat je alleen kwaliteit kunt leveren met de daarbij behorende garantie en nazorg als je zelf alles doet. En daarbij duidelijk aangeeft dat je anders de klus niet doet. Hiermee kan je de frustratie van een klacht ontlopen.

Lees ook…

ondernemerschap folder

Prijsindexatie 2022

ondernemerschap folder

Eindejaarstips

ondernemerschap folder

Stress en Kwalitijd

ondernemerschap folder

Wat verdien je?

ondernemerschap folder

Ontwikkeling tarieven

ondernemerschap folder

Keuzestress

ondernemerschap folder

Welke opdrachten neem je aan?

ondernemerschap folder

Formulier functioneringsgesprek

ondernemerschap folder

Dagprijs hanteren als hovenier!

ondernemerschap folder

Contactformulier voorbeeld TuinKeur

ondernemerschap folder

Telefonisch bereikbaar

ondernemerschap folder

Verzekerd van inkomen

ondernemerschap folder

Stuur je cijfers voor feedback

ondernemerschap folder

Toolbox ‘Samen aan de slag’

ondernemerschap folder

Verdien je wel genoeg?

ondernemerschap folder

Boekje van Jelle

ondernemerschap folder

Advisering voor groene ondernemer

ondernemerschap folder

Haal eruit wat erin zit

ondernemerschap folder

Hoe groei je als ondernemer?

 

01030506

© Copyright 2020 TuinKeur