TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Zijn online recensies nou echt zo belangrijk?

Mond-tot-mond reclame is voor hoveniers belangrijk. Nog veel belangrijker zijn tegenwoordig de online uitingen over je bedrijf. Via Google, maar misschien nog wel belangrijker, via sociale media. Ruim twee jaar geleden hebben we besloten om dit voor hoveniers te gaan centraliseren. Een website waar alle hoveniers van Nederland op staan en waar elke consument recensies kwijt kan. Maar doen consumenten nou echt wat met recensies? Uit onderzoek van OpenCompanies blijkt dat 92% (!) van de ondervraagden online recensies controleert voordat men een aankoop doet. De eerste opmerking die je vaak van hoveniers krijgt: ‘straks schrijven ze alleen maar negatieve recensies’. Nee hoor! Dat doet slechts 2%.

hovenier-nederland

Kan ik u, als ondernemend hovenier, met onderstaande infographic overtuigen om actief gebruik te gaan maken van recensies:

infographic-reviews-geven-opencompanies

 

Controleer ook uw gegevens op: www.hoveniernederland.nl

Ondersteuning nodig bij uw online aanpak?
We horen het graag: 0528-331678.

theo_clevering_tuinkeur

Theo Clevering
Online Marketing specialist in de groene sector.

tuinkeur_theo_clevering_google  tuinkeur_theo_clevering_linkedin  tuinkeur_theo_clevering_facebook  tuinkeur_theo_clevering_twitter  theo_clevering_tuinkeur_pinterest

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Rangorde op HovenierNederland.nl

Rangorde op HovenierNederland.nl

De rangorde van vermelding van hoveniers op HovenierNederland.nl wordt bepaald door een zogenaamd logaritme. Daarbij worden meegenomen: De zoekafstand (is in te stellen) Al dan niet met keurmerk (is in te stellen) Het aantal recensies Het gemiddelde cijfer Daarom kan...

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]