TuinKeur logo

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt. Lieuwe legde uit wanneer je bepaalde folders of flyers het beste kan presenteren.

Opvallen met jouw flyer
Alleen een keer een folder in de brievenbus doen werkt niet, je valt pas op met jouw flyer als je deze cross mediaal gebruikt. Hiermee bedoelen we dat naast je de offline folder bij de klant achterlaat, je ook de boodschap van de folder op jouw online kanalen gebruikt. Want de kracht van reclame is herhaling.

Je wilt natuurlijk niet dat jouw folder in het niet valt bij al die andere folders. Opvallen kan je makkelijk bereiken door de uitvoering van de folder, straalt jouw folder een beleving uit? Is jouw folder herkenbaar met een logo? Verwijs je in de folder naar jouw website? Dit zijn enkele vragen die je kan stellen zodat jij een professionele folder kan (laten) maken.

Een folder of een flyer?

Een flyer is 1 pagina (voorkant en/of achterkant) en een folder is meer een boekje (minimaal 4 kantjes). Meteen duidelijk is dat je op een folder meer informatie kwijt kan, want deze is groter.

Nog een paar voordelen van folders:

  • Een folder wordt langer bewaard dan een flyer
  • Nederland is een uitgesproken folder land
  • 53% wil niet zonder folders

In een traject zijn er verschillende klant contact momenten waar je doormiddel van folders en flyers je bedrijf kan promoten. Bij je 1e gesprek zorg je voor een keurige offertemap waar je o.a. je bedrijfsfolder in zit, een folder van de 5 zekerheden van TuinKeur, een inventarisatie formulier etc. Bij de offerte zit uiteraard een offerte helemaal gemaakt in jouw huisstijl. Terwijl je bezig bent met de klus is het een mooi moment je bedrijf te promoten met de burenkaart. Met de oplevering kan je dan de garantiecertificaat afgeven samen met de recensieformulier die je klant kan laten invullen. Met het invullen van de  recensieformulier maken ze ook nog kans op mooie prijzen.

Wil je meer weten wat voor soorten flyers en folders je kan bestellen? Kijk dan in onze webshop. 

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Het is DRUK, stop met promotie maken

Het is DRUK, stop met promotie maken

DRUK: Over promotie van je bedrijf, de zin en onzin van promotie in deze tijd, en de vele manieren van promotie kun je een boek schrijven. Laten we dat nu maar niet doen.   In onze WhatsApp groep ontstond onlangs een mooie discussie over de zin en onzin van promotie....

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Zijn wij vindbaar? Doen we het goed met onze promotie? Zijn we goed zichtbaar? Vragen die je beantwoord kunt krijgen door een aanvraag te doen voor een Promotie Scan.    Een Promotie Scan geeft inzicht in vindbaarheid en zichtbaarheid.  Als bedrijf ben je naast je...

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf is een mogelijkheid om te communiceren met je clientèle. Je benadert jouw klanten op een directe manier, er zit niets of niemand tussen.  Een effectieve vorm van marketing is het versturen van een nieuwsbrief via de e-mail. ...

Gratis online beter gevonden worden?

Gratis online beter gevonden worden?

Om je lokale online vindbaarheid gratis te vergroten kan je hiervoor een Google Mijn Bedrijfspagina in gaan zetten.  Wanneer je online iets typt in het zoekveld van Google zoals: hovenier + plaats, is aan de rechterkant van de Googlepagina het getoonde bedrijf...

Gratis online succesvol!!

Gratis online succesvol!!

Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier.  Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden gevonden (SEO). Organisch is...

Promotie is investeren,  juist nu zaken goed gaan

Promotie is investeren, juist nu zaken goed gaan

Je hoeft het een hovenier niet uit te leggen. Een goede voorbereiding als basis en goede materialen bepalen het resultaat. Dit geldt ook voor een bedrijf.  Zichtbaar zijn en zichtbaar blijven zodat je klanten jouw bedrijf weten te vinden. Dit vraagt veel tijd en...