Google Mijn Bedrijf is een centrale locatie bij Google waar je je bedrijfsgegevens kunt opslaan. Het geeft antwoorden op vragen als: Wie ben je? Wat doe je? En in welke regio doe je dat? Deze gegevens worden verwerkt in verschillende Google diensten, zoals Google Search (de zoekmachine), Google Maps en Google+.
Het is belangrijk dat je je eigen profiel in ieder geval vastlegt en voorziet van de juiste gegevens. Dat is belangrijk, omdat Google anders zelf een invulling geeft aan het profiel. Dit doen ze aan de hand van de gegevens die bij hun bekend zijn of de gegevens die door bezoekers worden aangedragen. Voorkom dat klanten een verkeerde indruk krijgen van je bedrijf. Zorg voor de juiste contactgegevens, werkgebied en foto’s. Direct laten regelen? Vraag het hier aan.
Is je bedrijf nog niet geclaimd? Dan kunnen wij het profiel voor je claimen. Dit kan je zien aan onderstaande melding. ‘Bent u eigenaar van dit bedrijf?’
Mocht jouw profiel nog niet geclaimd zijn? Staat de bovenstaande melding nog actief? Bel me 0528-331678 en dan regelen we in ieder geval de registratie.
Helaas komen ook veel blunders voor. Door een foutieve instelling van het profiel is het mogelijk dat bezoekers van je bedrijf foto’s gaan delen op je Google Mijn Bedrijf profiel. Onderstaand een aantal voorbeelden van niet wenselijke situaties.
Een aantal belangrijke zaken van Google Mijn Bedrijf voor uw bedrijf:
Naast de presentatie van de juiste gegevens is een groot voordeel dat je goed vindbaar bent. Met een juist en compleet ingevuld profiel krijg je een prominente plek bij de zoekresultaten naar jouw bedrijf.
Inmiddels zoeken meer mensen online via hun smartphone dan via de PC. Diezelfde smartphone wordt ook steeds vaker gebruikt als navigatiemiddel. De koppeling van Google Mijn Bedrijf met Google Maps maakt een route navigatie naar uw bedrijf makkelijk toegankelijk.
Het zoeken naar jouw bedrijf levert een makkelijk overzicht op met contactgegevens. Je klanten kunnen je direct bellen of je website bezoeken voor meer informatie.
Hier is nog wel eens wat onduidelijkheid over. Hoezo moet ik openingstijden opgeven? Voor Google is het belangrijk dat je profiel volledig wordt ingevuld. Openingstijden zijn hier een onderdeel van. Hiermee geef je aan je klanten aan wanneer je werkt. Veelal worden de volgende tijden aangehouden: Ma-vr 8.00 – 17.00 uur + Zaterdag (optioneel) 8.00 – 12.00 uur of 8.00 – 16.00 uur.
Zelf de regie voeren over de bedrijfsgegevens die je deelt met Google indien je het beheer hebt!
Wat we veel tegenkomen is dat hoveniers niet precies weten wie het beheer heeft. Dit is zorgelijk. We willen allemaal goed gevonden worden, maar weten niet wie in de basis onze gegevens bij Google beheert. Inmiddels hebben wij voor zo’n 130 hoveniers dit uitgezocht en geregeld. Weet je het zelf ook niet? We helpen het graag uitzoeken. Neem contact op 0528-331678 / theo@tuinkeur.nl of vraag het hier direct aan.
Meer weten over dit onderwerp? Hoe om te gaan met Google Posts binnen Google Mijn Bedrijf? Ik hoor het graag.
OVER TUINKEUR
ACTUEEL