Voldoet jouw logo?
Jouw logo is het vlaggenschip voor jouw bedrijf. Het is het eerste wat een consument ziet, is door jouw hele huisstijl te vinden en is wat de buurtbewoners op je bedrijfsbus zien geprint. Kortom is een logo vaak de eerste indruk die je achterlaat van jouw bedrijf. Een goed gemaakt logo geeft meteen een impressie betreffende professionaliteit en insteek.
Afgezien van “het mooi vinden” zijn er ook veel andere factoren belangrijk bij een logo. Het moet de essentie van jouw bedrijf pakken en herkenbaar zijn. Het gevoel wat mensen krijgen als ze het zien moet aanslaan met wat jij wil bereiken met je hoveniersbedrijf. Dit kan je beïnvloeden met symbolen, maar ook met lettertype en kleur. Groen is bijvoorbeeld een duidelijke associatie met de natuur, en daardoor perfect voor hoveniers. Echter heeft bijna elke hovenier wel groen als huisstijl, hoe val je dan op tussen de competitie?
Daarnaast is het belangrijk dat jouw logo simpel, tijdloos en makkelijk toepasbaar is. Dit is niet altijd een makkelijke taak. Leg hierom een kritische blik op jouw logo. Voldoet jouw logo nog aan de huidige tijd?
Het is niet erg om je logo eens te veranderen. Dit kan een kleine aanpassing zijn, of je kan het logo compleet omgooien indien gewenst. Het is belangrijk dat jij tevreden bent met je logo en dat je de juiste klanten ermee trekt.
Kan jouw logo verbetering gebruiken, of bezit jij nog geen logo? Neem dan contact op met Ineke via ineke@tuinkeur.nl, ze verleent je graag advies.
