Recensie TuinKeur van Booij Hoveniers
Tja, hoe zal ik het omschrijven? Een uitdaging die hadden we al jaren. Aan het woord is Marco Booij van het gelijknamig Hoveniersbedrijf Booij uit Baambrugge.
Samen met mijn vader is er veel kennis en ervaring binnen ons bedrijf. En toch altijd het gevoel dat de puntjes op ‘I’ misten. Natuurlijk net zoals zoveel collega’s de dagelijkse gang van zaken. Veel werk, te weinig personeel, de stress van het seizoen, de planning en omgaan met kritische klanten om maar eens wat te noemen. En daarnaast toch altijd weer dat gevoel ‘er moet meer in zitten’. Want al die inspanning omzetten in betaalde uren is en blijft een uitdaging.
Voor ons destijds een van de redenen om ons aan te sluiten bij Tuinkeur. Ik wilde gewoon meer uit ons bedrijf halen en had behoefte aan meer ondersteuning. Een workshop van Tuinkeur haalde me over de drempel.
En al gauw kwamen de jaarcijfers ter sprake. Verbeterpunten werden benoemd en aangestipt. En nog belangrijker omgezet in actie! En dat laatste moet je toch echt zelf doen. Want veranderen is en blijft lastig. En met Jelle aan tafel heb je in ieder geval een ‘drammer’. Hij neemt geen blad voor de mond en kan behoorlijk confronterend zijn.
En nu heb ik hem maar weer gebeld. Ik heb toch zijn hulp weer nodig. Want van een uitdaging naar een probleem…Hoe voorkom je dat je teveel belasting betaalt?
Want dat is een feit. Ons bedrijf draait nu gewoon goed. Loon naar werken en ruimte voor een fatsoenlijke opbouw van het pensioen.
En Marco besluit: ’Collega’s er is ruimte voor verbetering en verandering in onze branche. Ga maar eens met TuinKeur rond de tafel’.