Voldoet jouw logo?
Voldoet jouw logo? Het logo is het eerste wat een consument ziet. Het is in je hele huisstijl doorgevoerd en op je bedrijfsbus afgebeeld. Kortom, je logo is je visistekaartje. Het is de eerste indruk die je achterlaat van jouw bedrijf. Een goed ontworpen logo geeft een impressie betreffende professionaliteit en aangeboden dienst.
Afgezien van “het mooi vinden” zijn er ook veel andere factoren belangrijk bij een logo. Het moet de essentie van jouw bedrijf omvatten en ook herkenbaar zijn. Het gevoel dat mensen erbij krijgen als ze het zien moet aanslaan en overeenkomen met jouw beeld van je hoveniersbedrijf. Dit is te beïnvloeden door symbolen, lettertype en kleur. Groen is bijvoorbeeld een duidelijke associatie met de natuur, en daardoor perfect voor hoveniers. Om daarnaast een geheel eigen identiteit aan het logo te geven is de kunst.
Het is belangrijk dat jouw logo simpel, tijdloos en makkelijk toepasbaar is. In logo’s is er een zeker tijdsbeeld, een mode. Daarom is het goed jouw logo aan een kritsche blik te onderwerpen. Voldoet jouw logo nog aan de huidige tijd?
Het is goed je logo na een gebruik van tientallen jaren eens aan te passen. Dit kan een kleine aanpassing zijn. Rigoreus vernieuwen kan een nieuw tijdsbestek inluiden, wanneer er nieuwe leiding is of een bedrijfsmutatie. Het is belangrijk dat jij tevreden bent met je logo en dat je de juiste klanten ermee trekt.
Kan jouw logo verbetering gebruiken, of bezit jij nog geen logo? Neem dan contact op met Ineke via ineke@tuinkeur.nl, ze verleent je graag advies.