De Hulplijn
Groei en bloei heeft een vaste rubriek genaamd “De Hulplijn”. Hierin worden tuinvragen van verschillende TuinKeur hoveniers behandeld. Het doel van de rubriek is om lezers te informeren over waarom een bestaande tuin (her-)ingericht zou worden.
Deze maand wordt een situatie van Hoveniersbedrijf S. Hoekstra uitgelicht. Benieuwd naar zijn werk? Neem dan een kijkje op zijn website.
Bron: Groei en Bloei – maart – 2021 editie
Meer artikelen van Groei & Bloei
Blog: In de tuin van Jelle: Winter Tuin
Het is al vaker voorbij gekomen: het winterklaar maken van de tuin. Of het juist NIET winterklaar maken. Was het vroeger de gewoonte om de tuin voor de winter fors op te ruimen, dan is dat nu wel...
TuinKeur in beeld
In 2021 gaan we verder met de verbetering van de rentabiliteit van hoveniers. Om dit te bereiken is een team van 8 mensen beschikbaar om ondernemers te ondersteunen en te ontzorgen. In het nieuwe...
Hoveniers-onderhoudsabonnement
Onderhoudsabonnementen leveren een vaste bron van inkomsten. Maak het jezelf en de consument gemakkelijk. Vast onderhoud, dat kennen we allemaal. Elke hovenier heeft te maken met vast...
Zichtbaar en vindbaar
Ook zonder grote investeringen en forse kostenplaatjes kun je jouw bedrijf goed in beeld brengen. Met “Google Mijn Bedrijf” heb je de mogelijkheid om je bedrijf zichtbaar te maken. Met een...
Blog: In de tuin van Jelle: Een winterwandeling in de tuin
Afgelopen weekend heeft het weer gesneeuwd, het voelt weer als echt winter. Daarom dat ik hierbij jullie meeneem voor een winterwandeling door mijn tuin.
In de tuin van Jelle. Winterwandeling.
Afgelopen weekend heeft het weer gesneeuwd, het voelt weer als echt winter. Daarom dat ik in deze blog jullie meeneem voor een winterwandeling door mijn tuin.Meer blogs van Jelle
Blog: In de tuin van Jelle: Laatste blad opruimen
Al eerder in deze blogs kwam ‘bladruimen’ voorbij. Maar wanneer ik kijk in mijn eigen tuin, en tuinen van anderen, zie ik vaak toch nog veel blad.Op zich logisch. De bomen laten nu eenmaal niet alle...
Jouw prijs en kostprijs
Het spanningsveld van mooie tuinen maken en klanten tevreden stellen staat niet garant voor een gezond bedrijf met een gezond inkomen. Het is belangrijk om voldoende te verdienen voor zaken als een...
Consumenten zijn altijd op zoek naar vernieuwing
Er is geen etalage in de winkelstraat die jaar in jaar uit hetzelfde beeld laat zien. De etalage is immers juist bedoeld om klanten met de nieuwe collectie of nieuwe producten te verleiden, want...
Klant die zelf materialen wil bestellen
We krijgen als TuinKeur regelmatig vragen binnen van hoveniers. Vaak met een vraag om advies: ‘Hoe pak ik dit of dat aan?’. Advies voordat een discussie met een consument ontstaat is verstandig....