Wij zijnTuinKeur! 

Mogen wij ons even voorstellen? 

 

Wij zijn Tuinkeur! Wie zijn we? 

We adviseren consumenten m.b.t. gekwalificeerde hoveniers 

In heel het land ondersteunen we aangesloten hoveniersbedrijven (300). We staan samen met de aangesloten hoveniers voor vijf zekerheden: vakbekwaamheid, professionaliteit, service, betrouwbaarheid en kwaliteit 

We geven tuinadviezen middels artikelen in tijdschriften, social media en website rond groen, tuininspiratie en tuintrends.  

Op ons kantoor in Hoogeveen verzorgen zeven medewerkers de ondersteunende diensten. 

 

 

Wij zijn TuinKeur! Wat doen we? 

We certificeren hoveniers.  

Gecertificeerde hoveniers sluiten aan bij het keurmerk (en voeren het logo), liften mee op de kwaliteitsstatus en promotie en ontvangen branche-gerichte informatie. 

 

 

 

Wij zijn Tuinkeur! Hoe doen we dat? 

We leveren diensten op het gebied van ICT, communicatie, marketing en coaching:  

  • Automatiseringsprogramma voor hoveniersbedrijven, 
  • Ondersteuning personeelszaken (arbeidscontracten, cao-vragen, subsidies) 
  • Gebruik branche-gerichte algemene voorwaarden 
  • Verzorgen van wekelijkse facebookberichten 
  • Ontwerpen van huisstijl- en promotieproducten (zoals folders en briefpapier) 
  • Gebruik van voorbeelddocumenten bedrijfsvoering 
  • Ondersteuning bij gebruik van het jaarurenmodel 
  • Bodemonderzoek
  • Websitebouw en –beheer 
  • Toegang tot HovenierNederland.nl
  • Helpdesk-ondersteuning
  • Coaching en advisering,  
  • Workshops in het land,  
  • Geschillenbemiddeling, 
  • Sparringpartner en adviseur voor elke hovenier! 

 

Nader toegelicht:

1.Sparringpartner en adviseur voor elke hovenier! Soms zijn er specifieke vragen uit het ondernemerschap waarover je wil sparren. Dat kan bij ons. Wij luisteren naar je verhaal en bieden waar mogelijk ook handvatten zodat je verder kan en weer energie krijgt om je bedrijf verder te professionaliseren. We helpen graag!  

 

2. Levering automatiseringsprogramma voor hoveniersbedrijven. TuinKeur biedt per 2022 een compleet automatiseringspakket voor hoveniersbedrijven zeer voordelig aan bij haar leden! Meer over dit aanbod, de proefversie en over wat TuinKeur voor je kan doen als je nog geen lid bent:  https://tuinkeur.nl/zakelijk/ondersteunt/software/ 

 

3. Ondersteuning personeelszaken. Denk aan ondersteuning op het gebied van arbeidscontracten, cao-vragen (voor de meest recente onderhandelingsresultaten ga naar: https://tuinkeur.nl/wp-content/uploads/2022/01/Onderhandelingsresultaat-cao-Hoveniersbedrijf-2021-2023.pdf ) en BBL-subsidies. Wil je meteen iets weten over BBL-subsidies? Ga naar https://www.collandarbeidsmarkt.nl/regeling/bbl-opleidingen-hoveniers/ Verder stellen we vacatures op en maken advertenties. 

 

4. Gebruik branche-gerichte algemene voorwaarden. Als alles goed gaat, heb je zelden algemene voorwaarden nodig. Maar zijn er verschillende visies, dan is het prettig voorwaarden te hanteren, gestoeld op juridische grond.  

 

5. Verzorgen van wekelijkse facebookberichten. Graag verzorgen we voor je, tegen een geringe vergoeding, 2 keer per week een facebookbericht dat seizoensgericht is zorgt voor een continue presentatie van je bedrijf. 

 

6. Ontwerpen van huisstijl- en promotieproducten (zoals folders en briefpapier). Wil je een nieuw product laten ontwerpen of een visitekaartje of kerstkaart met je eigen huisstijl? Gepersonaliseerd DTP werk is een van onze specialiteiten. 

 

7. Gebruik van voorbeelddocumenten bedrijfsvoering. Deze producten (inventarisatieformulier, offerteformulier, meerwerkformulier) zijn door meerdere hoveniers getest en verfijnd. Met de herkenbare TuinKeur huisstijl zorg je voor herkenning bij je klant. 

 

8. Gebruik en ondersteuning van het jaarurenmodel. Met het jaarurenmodel (JUM) kun je als hovenier schakelen tussen drukke en minder drukke tijden en uren inzetten waar ze nodig zijn. Wil je meer weten? Zie https://tuinkeur.nl/zakelijk/ondersteunt/coaching/verrekening-jaarurenmodel-hoe-dan/ 

 

9. Bodemonderzoek. De conclusie van een grondmonster-onderzoek in een overzichtelijk rapport voorziet je van een gedegen bemestingsadvies. 

 

10. Websitebouw en –beheer. We delen praktische adviezen en ondersteunen bij ICT-vragen. 

 

11. Toegang tot HovenierNederland. De recensiesite van hoveniers. 

 

12. Helpdesk-ondersteuning. We zijn dagelijks bereikbaar via telefoon en mail. Voor onze aangesloten hoveniers is er een app-groep waar vrijwel dagelijks informatie in gedeeld wordt. Direct naar de contactpagina? https://tuinkeur.nl/zakelijk/contact/ 

 

13. Coaching en advisering. Het is belangrijk dat je als ondernemer goed op de hoogte bent en blijft door je regelmatig te laten coachen. Hierdoor kan je het maximale rendement uit je bedrijfsvoering halen. Wil je iets weten, even spiegelen of sparren? Neem contact op met Jelle Westra. 

 

14. Workshops en regiovergaderingen in het land. Als de omstandigheden het toelaten trekken we jaarlijks het land in met workshops. Daarbij worden bedrijfsmatige zaken onder de loep genomen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over het berekenen van de kostprijs, wat je tarief moet zijn en wat heb je eigenlijk nodig hebt voor een gezond en rendabel bedrijf? Het is prettig ondernemer te zijn en samen te leren en te delen!  

 

15. Geschillenbemiddeling. Soms is bij een geschil een derde (bemiddelende) partij nodig.TuinKeur is  tussen gecertificeerde ondernemers en haar klanten het aanspreekpunt.  Hierbij wordt op een neutrale wijze naar de situatie gekeken, desgewenst  met een bezoek aan de opdrachtgever, waarna een oplossing wordt  aangedragen.   

 

 

 

Wij zijn TuinKeur! 

We ondersteunen aangesloten hoveniersbedrijven. Consumenten wijzen we de weg naar een gekwalificeerde hovenier.