Zeer voordelige software voor hoveniers! Hoveniers zijn vooral druk met het aanleggen en onderhouden van tuinen. Daar zijn ze goed in en daar ligt hun passie. Het administratieve werk, daar kom je...
Wij zijnTuinKeur!
Mogen wij ons even voorstellen?
Wij zijn Tuinkeur! Wie zijn we?
We adviseren consumenten m.b.t. gekwalificeerde hoveniers
In heel het land ondersteunen we aangesloten hoveniersbedrijven (300). We staan samen met de aangesloten hoveniers voor vijf zekerheden: vakbekwaamheid, professionaliteit, service, betrouwbaarheid en kwaliteit
We geven tuinadviezen middels artikelen in tijdschriften, social media en website rond groen, tuininspiratie en tuintrends.
Op ons kantoor in Hoogeveen verzorgen zeven medewerkers de ondersteunende diensten.
Wij zijn TuinKeur! Wat doen we?
We certificeren hoveniers.
Gecertificeerde hoveniers sluiten aan bij het keurmerk (en voeren het logo), liften mee op de kwaliteitsstatus en promotie en ontvangen branche-gerichte informatie.
Wij zijn Tuinkeur! Hoe doen we dat?
We leveren diensten op het gebied van ICT, communicatie, marketing en coaching:
Nader toegelicht:
1.Sparringpartner en adviseur voor elke hovenier! Soms zijn er specifieke vragen uit het ondernemerschap waarover je wil sparren. Dat kan bij ons. Wij luisteren naar je verhaal en bieden waar mogelijk ook handvatten zodat je verder kan en weer energie krijgt om je bedrijf verder te professionaliseren. We helpen graag!
2. Levering automatiseringsprogramma voor hoveniersbedrijven. TuinKeur biedt per 2022 een compleet automatiseringspakket voor hoveniersbedrijven zeer voordelig aan bij haar leden! Meer over dit aanbod, de proefversie en over wat TuinKeur voor je kan doen als je nog geen lid bent: https://tuinkeur.nl/zakelijk/ondersteunt/software/
3. Ondersteuning personeelszaken. Denk aan ondersteuning op het gebied van arbeidscontracten, cao-vragen (voor de meest recente onderhandelingsresultaten ga naar: https://tuinkeur.nl/wp-content/uploads/2022/01/Onderhandelingsresultaat-cao-Hoveniersbedrijf-2021-2023.pdf ) en BBL-subsidies. Wil je meteen iets weten over BBL-subsidies? Ga naar https://www.collandarbeidsmarkt.nl/regeling/bbl-opleidingen-hoveniers/ Verder stellen we vacatures op en maken advertenties.
4. Gebruik branche-gerichte algemene voorwaarden. Als alles goed gaat, heb je zelden algemene voorwaarden nodig. Maar zijn er verschillende visies, dan is het prettig voorwaarden te hanteren, gestoeld op juridische grond.
5. Verzorgen van wekelijkse facebookberichten. Graag verzorgen we voor je, tegen een geringe vergoeding, 2 keer per week een facebookbericht dat seizoensgericht is zorgt voor een continue presentatie van je bedrijf.
6. Ontwerpen van huisstijl- en promotieproducten (zoals folders en briefpapier). Wil je een nieuw product laten ontwerpen of een visitekaartje of kerstkaart met je eigen huisstijl? Gepersonaliseerd DTP werk is een van onze specialiteiten.
7. Gebruik van voorbeelddocumenten bedrijfsvoering. Deze producten (inventarisatieformulier, offerteformulier, meerwerkformulier) zijn door meerdere hoveniers getest en verfijnd. Met de herkenbare TuinKeur huisstijl zorg je voor herkenning bij je klant.
8. Gebruik en ondersteuning van het jaarurenmodel. Met het jaarurenmodel (JUM) kun je als hovenier schakelen tussen drukke en minder drukke tijden en uren inzetten waar ze nodig zijn. Wil je meer weten? Zie https://tuinkeur.nl/zakelijk/ondersteunt/coaching/verrekening-jaarurenmodel-hoe-dan/
9. Bodemonderzoek. De conclusie van een grondmonster-onderzoek in een overzichtelijk rapport voorziet je van een gedegen bemestingsadvies.
10. Websitebouw en –beheer. We delen praktische adviezen en ondersteunen bij ICT-vragen.
11. Toegang tot HovenierNederland. De recensiesite van hoveniers.
12. Helpdesk-ondersteuning. We zijn dagelijks bereikbaar via telefoon en mail. Voor onze aangesloten hoveniers is er een app-groep waar vrijwel dagelijks informatie in gedeeld wordt. Direct naar de contactpagina? https://tuinkeur.nl/zakelijk/contact/
13. Coaching en advisering. Het is belangrijk dat je als ondernemer goed op de hoogte bent en blijft door je regelmatig te laten coachen. Hierdoor kan je het maximale rendement uit je bedrijfsvoering halen. Wil je iets weten, even spiegelen of sparren? Neem contact op met Jelle Westra.
14. Workshops en regiovergaderingen in het land. Als de omstandigheden het toelaten trekken we jaarlijks het land in met workshops. Daarbij worden bedrijfsmatige zaken onder de loep genomen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over het berekenen van de kostprijs, wat je tarief moet zijn en wat heb je eigenlijk nodig hebt voor een gezond en rendabel bedrijf? Het is prettig ondernemer te zijn en samen te leren en te delen!
15. Geschillenbemiddeling. Soms is bij een geschil een derde (bemiddelende) partij nodig.TuinKeur is tussen gecertificeerde ondernemers en haar klanten het aanspreekpunt. Hierbij wordt op een neutrale wijze naar de situatie gekeken, desgewenst met een bezoek aan de opdrachtgever, waarna een oplossing wordt aangedragen.
Wij zijn TuinKeur!
We ondersteunen aangesloten hoveniersbedrijven. Consumenten wijzen we de weg naar een gekwalificeerde hovenier.
Zeer voordelige software voor hoveniers! Hoveniers zijn vooral druk met het aanleggen en onderhouden van tuinen. Daar zijn ze goed in en daar ligt hun passie. Het administratieve werk, daar kom je...
Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier. Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is...
Geboorteverlof Partners hebben recht op eenmaal een week geboorteverlof. Werkt de werknemer bijvoorbeeld vijf dagen 7,40 uur per dag, dan krijgt hij 37 uur verlof (5 x 7,40 uur). Tijdens dit...
Ondernemers met een burn-out: Op de klantendag van TuinKeur in Ruinen was een gespreksonderwerp de oplopende werkdruk bij ondernemers. Een burn-out ligt altijd op de loer, ook al denk je ‘dat...
Personeel: In de branche voor hoveniers (maar ook in andere) is het tekort aan personeel zo langzamerhand schrijnend. Er is veel werk en te weinig handjes om alles voor elkaar te krijgen. Vooral...
Tarieven voorbereiden: TuinKeur-hoveniers, zo blijkt in de praktijk, willen graag geadviseerd worden als het gaat om de nieuwe uurtarieven voor 2022. Daarnaast vraagt menigeen zich af hoe hij om...
Prijsindexatie 2022: Als ondernemer is het belangrijk om vooruit te kijken, vooral als het gaat om het bepalen van het uurtarief voor het komende jaar. Met welk percentage moet je je prijzen...
Eindejaarstips: Jouw geld en Eindejaar! Een aantal korte reminders over zaken waarvan je dit jaar nog kan profiteren. Het is raadzaam ze in ieder geval voor 31 december te regelen. Overleg tijdig...
Offerte hanteren: Is het op dit moment wenselijk om offertes te maken met een vaste prijs? Gezien de prijsontwikkelingen van de afgelopen maanden zal iedereen het met me eens zijn dat dit niet...
Stress en Kwalitijd: De tuin moet gisteren af; de spullen daarvoor nog vandaag geleverd. Een belangrijke tip wanneer je je door anderen gehaast en opgejaagd voelt is juist in de vertraging te gaan....
OVER TUINKEUR
ACTUEEL