Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat is TuinKeur?

TuinKeur is een onafhankelijk kwaliteitskeurmerk dat duidelijkheid schept in het grote aanbod Hoveniersbedrijven. TuinKeur-gecertificeerde hoveniersbedrijven zijn uitgebreid gecheckt en worden doorlopend gecoacht.  Meer informatie.

Wat onderscheidt een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf?

Een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf garandeert u kwaliteit, professionaliteit en vakbekwaamheid. Bij een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf bent u ervan verzekerd dat u een hoveniersbedrijf kiest die zijn werk professioneel en vakbekwaam uitvoert. Een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf staat voor de 5 zekerheden van TuinKeur.

Is mijn hoveniersbedrijf TuinKeur-gecertificeerd?

Een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf herkent u aan het TuinKeur-gecertificeerd logo. Dit treft u aan op bijvoorbeeld: Bedrijfsauto’s, website, advertenties en eventueel het bedrijfspand of bedrijfskleding. Daarnaast is de hovenier in bezit van het TuinKeur-certificaat.

Een overzicht van alle TuinKeur gecertificeerde hoveniersbedrijven staan hier Staat uw hoveniersbedrijf hier niet tussen? Dan is deze niet TuinKeur-gecertificeerd.

Hoe herken ik een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf?

Een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf herkent u aan het TuinKeur-gecertificeerd logo. Dit treft u aan op bijvoorbeeld: Bedrijfsauto’s, website, advertenties en eventueel het bedrijfspand of bedrijfskleding. Daarnaast is de hovenier in bezit van het TuinKeur-certificaat.

Een overzicht van alle TuinKeur gecertificeerde hoveniersbedrijven staan hier Staat uw hoveniersbedrijf hier niet tussen? Dan is deze niet TuinKeur-gecertificeerd.

Hoeveel TuinKeur-gecertificeerde hoveniersbedrijven zijn actief in Nederland?

Het actuele aantal TuinKeur-gecertificeerde hoveniersbedrijven kunt u hier bekijken.

Geschillen / garantie

Heb ik recht op vervanging van mijn planten en bomen als deze dood gaan tijdens de garantieperiode?

Uw TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf staat voor zijn geleverde producten en diensten. Dit blijkt uit de garantie die gegeven wordt. Op planten (en gazon) wordt standaard één groeiseizoen garantie gegeven. Hierdoor bent u ervan verzekerd dat de planten het komend jaar goed zullen doorgroeien. Op materialen en constructies wordt standaard één jaar garantie gegeven. Bekijk hier de algemene voorwaarden van TuinKeur

Kan ik naar een ander TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf als ik vind dat de ondernemer ten onrechte de klacht niet wil oplossen?

Nee, de TuinKeur garantie wordt door het hoveniersbedrijf gegeven en is niet overdraagbaar op een ander TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf. Een ‘second opinion’ bij een andere TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf is niet mogelijk. Voor klachten kunt u contact opnemen met ons.

Ik heb een conflict met een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf, wat kan ik doen?

Mocht u onverhoopt toch een klacht hebben met uw hoveniersbedrijf? Neem dan contact met ons op. Bij TuinKeur heeft u de mogelijkheid uw klacht voor te leggen. Een deskundig team staat voor u klaar om de klacht (indien nodig op locatie) te beoordelen. Hierbij is het uitgangspunt dat er een bevredigende oplossing komt voor u! 

Cashback-actie

CASHBACK-actie

U hebt een TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf ingeschakeld voor professionele ondersteuning van uw tuin. Als blijk van waardering voor uw keuze, doet TuinKeur hier nog een schepje bovenop. Dit jaar maakt u elke maand kans om de helft van uw factuur (tot € 1.000,-) retour te krijgen: pinklaar….

Hoe kan ik deelnemen?

  1. Ga naar www.hoveniernederland.nl.
  2. Zoek uw TuinKeur-gecertificeerd hoveniersbedrijf
  3. Schrijf een recensie over de uitgevoerde werkzaamheden (de omvang van de klus maakt niet uit).
  4. Vink aan dat u meedoet met de CASHBACK-actie.
Hoe kom ik er achter of ik gewonnen heb?

Elke eerste week van de maand wordt er op een ludieke wijze 1 winnaar bekendgemaakt. Dit betreft de winnaar van de vorige maand. De uitslag is te zien op www.tuinkeur.nl/trekkingen of op onze facebookpagina. Als u één van de gelukkige winnaars bent, dan komen wij samen met uw hoveniersbedrijf langs, om persoonlijk de prijs uit te reiken. De CASHBACK-actie loopt van maart tot en met november 2019. Heeft u eenmaal een recensie geschreven? Dan speelt u mee gedurende de CASHBACK-actie loopt.

Hoe plaats ik een recensie?

Ga naar hoveniernederland.nl. Via de zoekfunctie bovenaan de pagina zoekt u uw hoveniersbedrijf dat u een recensie wilt geven. U klikt op het juiste hoveniersbedrijf om een recensie te schrijven, vervolgens kunt u uw recensie indienen. Let op dat deze wel voldoet aan de spelregels van HovenierNederland.