De Hulplijn
Groei en bloei heeft een vaste rubriek genaamd “De Hulplijn”. Hierin worden tuinvragen van verschillende TuinKeur hoveniers behandeld. Het doel van de rubriek is om lezers te informeren over waarom een bestaande tuin (her-)ingericht zou worden.
Deze maand wordt een situatie van Hoveniersbedrijf Jonnie Michelbrink uitgelicht. Benieuwd naar zijn werk? Neem dan een kijkje op zijn website.
Bron: Groei en Bloei – juli/augustus – 2020 editie
Meer artikelen van Groei & Bloei
Boek. Waarom iedereen aan de tuin verdient behalve de hovenier!
Deze titel van mijn nieuwe boek werd me aangereikt door een betrokken hovenier. Een relatie waar ik alweer enige jaren sparringpartner voor mag zijn. Hij wist niet dat we al een poosje bezig waren...
Plannen in TuinKeur Pro
Merk jij dat er veel tijd verloren gaat bij het maken van een planning? Het bij elkaar harken van klantgegevens, het invullen van een planning zodat je medewerkers weten waar ze naartoe moeten de...
Advies voor groene ondernemer
Romantisch tintje Een bedrijf beginnen is vaak een besluit met een romantisch tintje. Je bent jong en je wilt zelfstandig zijn, je eigen koers bepalen, iets opbouwen voor jezelf, iets waar je trots...
TuinKeur en Meerwaarde
Jullie zijn werkzaam in een branche waarin veel collega’s actief zijn. Het werkaanbod is groot maar gelukkig zijn er weinig hoveniers die thuis zonder werk zitten. De dagelijkse spanning tussen...
Hoe gebruik je het jaarurenmodel?
Hoe gebruik je het jaarurenmodel (afgekort JUM) en wanneer kan je deze inzetten. Wanneer er in het seizoen extra gewerkt en meer uren gedraaid wordt wil je deze extra tijden compenseren....
Uit de WhatsAppgroep – Spammail
Spammail, wat zijn de gevolgen als je hierop klikt? Nepberichten via mail, sms, of WhatsApp kan iedereen krijgen, hoe herken je deze en wat zijn de gevolgen hiervan. Nepmailtjes herken je vaak aan...
Handboek functiewaardering beschikbaar
Vaak is het lastig om in te schatten hoeveel salaris je jouw nieuwe werknemer kunt aanbieden. Gelukkig kent de hovenierssector het handboek functiewaardering, die jou daarbij kan helpen! Alle...
To do list voor ondernemers
Ondernemers zijn druk. En dit jaar heel druk. Bijna iedereen heeft een royaal werkaanbod en kan wel extra handjes gebruiken. En die zijn er helaas niet. Een goede bedrijfsvoering is nodig om alles...
Gratis online succesvol!!
Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier. Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De...
Klanttevredenheid
Er is geen klant hetzelfde, je hebt tevreden klanten, loyale klanten en ontevreden klanten. Ontevreden klanten zijn om te buigen naar tevreden of zelfs naar loyale klanten. Wanneer een klant...