Boek. Waarom iedereen aan de tuin verdient behalve de hovenier! Deze titel van mijn nieuwe boek werd me aangereikt door een betrokken hovenier. Een relatie waar ik alweer enige jaren sparringpartner voor mag zijn. Hij wist niet dat we al een poosje bezig waren met...
Romantisch tintje Een bedrijf beginnen is vaak een besluit met een romantisch tintje. Je bent jong en je wilt zelfstandig zijn, je eigen koers bepalen, iets opbouwen voor jezelf, iets waar je trots op kunt zijn. Met een klantenkring die jouw werk waardeert. Werk dat...
TuinKeur en Meerwaarde Jullie zijn werkzaam in een branche waarin veel collega’s actief zijn. Het werkaanbod is groot maar gelukkig zijn er weinig hoveniers die thuis zonder werk zitten. De dagelijkse spanning tussen voldoende werk hebben en voldoende verdienen...
Hoe gebruik je het jaarurenmodel (afgekort JUM) en wanneer kan je deze inzetten. Wanneer er in het seizoen extra gewerkt en meer uren gedraaid wordt wil je deze extra tijden compenseren. Hiervoor kan je het JUM gebruiken. Op die manier kan je de extra gewerkte uren...
Uit de WhatsAppgroep – Spammail Spammail, wat zijn de gevolgen als je hierop klikt? Nepberichten via mail, sms, of WhatsApp kan iedereen krijgen, hoe herken je deze en wat zijn de gevolgen hiervan. Nepmailtjes herken je vaak aan slecht en slordig geschreven...
Vaak is het lastig om in te schatten hoeveel salaris je jouw nieuwe werknemer kunt aanbieden. Gelukkig kent de hovenierssector het handboek functiewaardering, die jou daarbij kan helpen! Alle functiegroepen staan hierin omschreven met diverse voorbeelden van de...
To do list voor ondernemers Ondernemers zijn druk. En dit jaar heel druk. Bijna iedereen heeft een royaal werkaanbod en kan wel extra handjes gebruiken. En die zijn er helaas niet. Een goede bedrijfsvoering is nodig om alles in goede banen te leiden. Wat is nu...
Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier. Neem contact op Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden...
Klanttevredenheid Er is geen klant hetzelfde, je hebt tevreden klanten, loyale klanten en ontevreden klanten. Ontevreden klanten zijn om te buigen naar tevreden of zelfs naar loyale klanten. Wanneer een klant tevreden is wil het nog niet zeggen dat hij een...
TuinKeur overtuigt consument Het kiezen van een consument voor een product of dienst is altijd moeilijk, vooral als het om hoge bedragen gaat zoals bij het inschakelen van een hovenier. Als je tuin wordt aangelegd wil je dat dit in een keer goed gebeurt. Je wilt als...