TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Hoe belangrijk is de oplevering van een tuinklus?

Hoe belangrijk is de oplevering van een tuinklus?

In het offerte-advies dat TuinKeur geeft, staan twee akkoorden op de offerte. Naast de ‘akkoord offerte’ is er ook een ‘akkoord offerte bij oplevering’. Dit zijn twee verschillende akkoorden. Veel tuinen worden echter niet opgeleverd zoals het zou moeten. Veel hoveniers ontkennen dit. Toch, bij doorvragen:

  • Opleveren? ‘Direct, als we klaar zijn met de tuin.’
  • Opleveren? Aan de klant: ‘Als u vragen heeft, dan hoor ik het wel.’
  • Opleveren? ‘Dat doen we alleen bij grote tuinen.’
  • Opleveren? ‘Daar vraagt een klant nooit om!’
  • Opleveren? ‘Maar dat kost tijd!’

Maar opleveren is een belangrijk contactmoment met de klant. U heeft veel tijd en uren gestoken in het persoonlijk toelichten van de offerte. Het opbouwen van een klantrelatie (weet u nog uit de vorige column?). En dan doet u niet aan correct opleveren?

Gratis advies van TuinKeur: Laat de klant op dezelfde wijze achter als u hem of haar heeft verwelkomd. Zoals u de offerte in het begin heeft toegelicht, zo hoort u ook de tuin op te leveren. Laat de klant ervaren met welke betrokkenheid u uw werk doet. Door een goede indruk achter te laten bij de klant, vergroot u de kans dat uw klant de volgende keer weer contact met u opzoekt. De laatste indruk is belangrijk!

Reageren? Dat kan via LinkedIN op de TuinKeur groep.

jelle_westra_tuinkeur

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Manco’s. Bekend is dat TuinKeur aan hovenierscoaching doet. Jelle Westra, bedrijfsadviseur bij TuinKeur, vertelt. ‘Ondernemer-zijn vraagt bepaalde vaardigheden die niet iedereen goed beheerst. Dat is logisch want op school leer je basisvaardigheden....

Terugblik regiobijeenkomsten

Terugblik regiobijeenkomsten

TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en je bedrijf kwetsbaar op. Na het analyseren van de digitale cijfers...

Regiobijeenkomsten 2023

Regiobijeenkomsten 2023

We gaan weer regiobijeenkomsten houden! Wat voor invloed heb jij als ondernemer op bedrijfsresultaten? In kleine kring van TuinKeur leden spreken we over onze cijfers. Uitgangspunt van deelname aan deze bijeenkomst is dat iedere deelnemer zijn cijfers (2021 of 2022...

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023 hoveniersbedrijven.   TuinKeur adviseert hoveniersbedrijven een indexatie van +9,8% door te voeren. Al enige jaren voorziet TuinKeur zijn leden van een advies dat overigens ook door derden in de branche wordt gebruikt. Het doel is om te bevorderen...

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio...