TuinKeur logo

Hoe belangrijk is de oplevering van een tuinklus?

Hoe belangrijk is de oplevering van een tuinklus?

In het offerte-advies dat TuinKeur geeft, staan twee akkoorden op de offerte. Naast de ‘akkoord offerte’ is er ook een ‘akkoord offerte bij oplevering’. Dit zijn twee verschillende akkoorden. Veel tuinen worden echter niet opgeleverd zoals het zou moeten. Veel hoveniers ontkennen dit. Toch, bij doorvragen:

  • Opleveren? ‘Direct, als we klaar zijn met de tuin.’
  • Opleveren? Aan de klant: ‘Als u vragen heeft, dan hoor ik het wel.’
  • Opleveren? ‘Dat doen we alleen bij grote tuinen.’
  • Opleveren? ‘Daar vraagt een klant nooit om!’
  • Opleveren? ‘Maar dat kost tijd!’

Maar opleveren is een belangrijk contactmoment met de klant. U heeft veel tijd en uren gestoken in het persoonlijk toelichten van de offerte. Het opbouwen van een klantrelatie (weet u nog uit de vorige column?). En dan doet u niet aan correct opleveren?

Gratis advies van TuinKeur: Laat de klant op dezelfde wijze achter als u hem of haar heeft verwelkomd. Zoals u de offerte in het begin heeft toegelicht, zo hoort u ook de tuin op te leveren. Laat de klant ervaren met welke betrokkenheid u uw werk doet. Door een goede indruk achter te laten bij de klant, vergroot u de kans dat uw klant de volgende keer weer contact met u opzoekt. De laatste indruk is belangrijk!

Reageren? Dat kan via LinkedIN op de TuinKeur groep.

jelle_westra_tuinkeur

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Regiobijeenkomsten TuinKeur 2024

Regiobijeenkomsten TuinKeur 2024

TuinKeur organiseert in 2024 in totaal 11 regiobijeenkomsten in heel Nederland. Dit jaar werken we niet met een presentatie, maar met een ‘losse agenda’. Zo is iedereen in de gelegenheid om zijn of haar mening te geven en ervaringen te delen. Daarnaast is natuurlijk...

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: De schok van de hoge inflatie 2022 verdwijnt: Consumenten weer kooplustig. Er is veel gezegd en geschreven over de hoge inflatie en het dalende consumenten- vertrouwen. We moeten oppassen dat we niet blijven hangen in negatieve gevoelens....

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Als ondernemer in de hoveniersbranche voelt het soms alsof je in een achtbaan zit!Stijgende kosten, een tekort aan personeel én de gedachte dat de consument afhaakt.Wat is feit, wat is fictie? In het nieuwe boek ‘Onze winst is onze toekomst’ geeft Jelle Westra zijn...

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Manco’s. Bekend is dat TuinKeur aan hovenierscoaching doet. Jelle Westra, bedrijfsadviseur bij TuinKeur, vertelt. ‘Ondernemer-zijn vraagt bepaalde vaardigheden die niet iedereen goed beheerst. Dat is logisch want op school leer je basisvaardigheden....

Terugblik regiobijeenkomsten

Terugblik regiobijeenkomsten

TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en je bedrijf kwetsbaar op. Na het analyseren van de digitale cijfers...