Coaching

Als ondernemer sta je er vaak alleen voor. Wij willen sparringpartner zijn voor onze leden. Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je. Wij luisteren naar de persoonlijke verhalen en bieden waar mogelijk handvatten zodat je met hernieuwde energie je bedrijf kunt professionaliseren. Binnen TuinKeur is sparren en coachen 1 op 1 al heel gewoon. Veel leden maken gebruik van deze mogelijkheid. De resultaten daarvan zijn over het algemeen goed meetbaar. Daarnaast dragen groepssessies bij tot de ontwikkeling van hoveniers. Dat gebeurt in regiobijeenkomsten in het land en door workshops waarbij ook niet-leden welkom zijn. Laat je regelmatig coachen. Je kunt er je onderneming door laten groeien.

Dit onderwerp bevat

Type coaching

Workshops en regiovergaderingen

De coaching en sparring van TuinKeur richt zich op onze aangesloten hoveniers door jaarlijks het land in te trekken met interessante workshops om een gezond en rendabel bedrijf te verkrijgen en te behouden. Leerzaam en inspirerend voor ambitieuze ondernemers die het daarnaast plezierig vinden ervaringen te delen! Dat kan overigens ook in onze TuinKeur whatsapp groep. Dagelijks komen daar vragen en reacties binnen!

Persoonlijke coaching, een op een

Een andere dienst is de persoonlijke coaching en sparring van TuinKeur. Als ondernemer sta je er vaak alleen voor. Wij willen sparringpartner zijn voor onze leden. Wij luisteren naar de persoonlijke verhalen en bieden waar mogelijk handvatten zodat je met hernieuwde energie je bedrijf kunt professionaliseren. Laat je regelmatig coachen. Je kunt er je onderneming door laten groeien.

Persoonlijke coaching: omgaan met het jaarurenmodel

De verplichte registratie van werk- meer- en minderuren kan nog steeds lastig zijn. Wat valt er precies onder de norm- of overuren en feestdagen? Wanneer ga je uitbetalen, wanneer kun je beter vrijaf geven? Verder krijg je als werkgever steeds vaker te maken met ouderschapsverloven. Hoe werkt dat precies? Waar hebben jouw werknemers recht op? Het is prettig kennis te hebben van het JUM.

Omgaan met de kritische klant

Klanten worden steeds mondiger en komen steeds meer beslagen ten ijs. Informatie is immers voor iedereen te vinden op internet. Hoe reageer je op kritische noten bij de realisatie van tuinplannen die te goeder trouw worden uitgevoerd? In de coaching en sparring van TuinKeur maken we een concreet en praktisch toepasbaar stappenplan waarin we je helpen om van een kritische klant een tevreden klant te maken.

Hoe een goede offerte en toelichting op kwaliteit en uitvoering leiden tot meer (en beter) betaald werk

Hoveniers beginnen hun onderneming vaak vanuit praktische ervaring en kennis. In het proces van groeien komen daar factoren als ondernemerschap, werkgeverschap en commercieel inzicht bij. Een ambitieuze ondernemer voedt ze graag.

Procesverbetering tot klantbehoud

Hoe bouw je een goed klantenbestand op? Hoe zorg je dat een klant naar je toe komt en bij jou blijft? Welke invloed kun je hierop hebben?

Rendementsverbetering

Iets waar we relatief veel tijd aan besteden in de coaching en sparring van TuinKeur is rendementsverbetering van je onderneming. De training heeft tot doel om tot verbeterpunten te komen de leiden tot een structurele verbetering van het rendement. We gaan uit van de bestaande situatie en vertalen dat in een intakegesprek naar cijfers en vervolgens naar het offerte-traject.

Alle artikelen

Terugblik regiobijeenkomsten

TuinKeur hield de afgelopen tijd regiobijeenkomsten met leden. In kleine groepjes, met andere hoveniers, de bedrijfsresultaten van het afgelopen jaar bespreken is een hele stap. Je stelt jezelf en je bedrijf kwetsbaar op. Na het analyseren van de digitale cijfers...

Regiobijeenkomsten 2023

We gaan weer regiobijeenkomsten houden! Wat voor invloed heb jij als ondernemer op bedrijfsresultaten? In kleine kring van TuinKeur leden spreken we over onze cijfers. Uitgangspunt van deelname aan deze bijeenkomst is dat iedere deelnemer zijn cijfers (2021 of 2022...

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023 hoveniersbedrijven.   TuinKeur adviseert hoveniersbedrijven een indexatie van +9,8% door te voeren. Al enige jaren voorziet TuinKeur zijn leden van een advies dat overigens ook door derden in de branche wordt gebruikt. Het doel is om te bevorderen...

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio...

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier.   Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het...

Offerte hanteren of werkelijk gemaakte uren?

Offerte hanteren: Is het op dit moment wenselijk om offertes te maken met een vaste prijs? Gezien de prijsontwikkelingen van de afgelopen maanden zal iedereen het met me eens zijn dat dit niet zonder risico is. Maar onder druk van de klant die graag een ‘bedrag’ ziet...

Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd: De tuin moet gisteren af; de spullen daarvoor nog vandaag geleverd. Een belangrijke tip wanneer je je door anderen gehaast en opgejaagd voelt is juist in de vertraging te gaan. Dat is lastig omdat vertragen een tegennatuurlijke reactie is:...

Keuzestress

Tijdens de Klantendag van Tuinkeur in september jl, mocht ik vanuit mijn functie als GZ-psycholoog en eigenaar van psychologenpraktijk Ljocht, iets vertellen over het omgaan met stress. Stress (te vertalen als teveel negatieve spanning ervaren omdat je onder druk...

Communicatieproblemen met klanten voorkomen

Communicatieproblemen met klanten voorkomen. ​Met enige regelmaat krijgen we als TuinKeur vragen binnen van hoveniers. Een vraag die we regelmatig krijgen is: ‘Hoe ga ik om een met een consument die zelf de materialen wil bestellen?’  Soms wil de consument de regie...

Dagprijs hanteren als hovenier!

Klanten willen graag weten waar ze aan toe zijn als ze een bedrijf inschakelen. Een vaste prijs, vastgelegd in een offerte, wordt veel gevraagd. Logisch toch? Maar op dit moment een vaste prijs toezeggen lijkt niet slim. In de afgelopen periode kregen we vanuit onze...

Heeft u een vraag over Coaching?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.