TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

Coaching

Als ondernemer sta je er vaak alleen voor. Wij willen sparringpartner zijn voor onze leden. Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je. Wij luisteren naar de persoonlijke verhalen en bieden waar mogelijk handvatten zodat je met hernieuwde energie je bedrijf kunt professionaliseren. Binnen TuinKeur is sparren en coachen 1 op 1 al heel gewoon. Veel leden maken gebruik van deze mogelijkheid. De resultaten daarvan zijn over het algemeen goed meetbaar. Daarnaast dragen groepssessies bij tot de ontwikkeling van hoveniers. Dat gebeurt in regiobijeenkomsten in het land en door workshops waarbij ook niet-leden welkom zijn. Laat je regelmatig coachen. Je kunt er je onderneming door laten groeien.

Dit onderwerp bevat

Type coaching

Workshops en regiovergaderingen

De coaching en sparring van TuinKeur richt zich op onze aangesloten hoveniers door jaarlijks het land in te trekken met interessante workshops om een gezond en rendabel bedrijf te verkrijgen en te behouden. Leerzaam en inspirerend voor ambitieuze ondernemers die het daarnaast plezierig vinden ervaringen te delen! Dat kan overigens ook in onze TuinKeur whatsapp groep. Dagelijks komen daar vragen en reacties binnen!

Persoonlijke coaching, een op een

Een andere dienst is de persoonlijke coaching en sparring van TuinKeur. Als ondernemer sta je er vaak alleen voor. Wij willen sparringpartner zijn voor onze leden. Wij luisteren naar de persoonlijke verhalen en bieden waar mogelijk handvatten zodat je met hernieuwde energie je bedrijf kunt professionaliseren. Laat je regelmatig coachen. Je kunt er je onderneming door laten groeien.

Persoonlijke coaching: omgaan met het jaarurenmodel

De verplichte registratie van werk- meer- en minderuren kan nog steeds lastig zijn. Wat valt er precies onder de norm- of overuren en feestdagen? Wanneer ga je uitbetalen, wanneer kun je beter vrijaf geven? Verder krijg je als werkgever steeds vaker te maken met ouderschapsverloven. Hoe werkt dat precies? Waar hebben jouw werknemers recht op? Het is prettig kennis te hebben van het JUM.

Omgaan met de kritische klant

Klanten worden steeds mondiger en komen steeds meer beslagen ten ijs. Informatie is immers voor iedereen te vinden op internet. Hoe reageer je op kritische noten bij de realisatie van tuinplannen die te goeder trouw worden uitgevoerd? In de coaching en sparring van TuinKeur maken we een concreet en praktisch toepasbaar stappenplan waarin we je helpen om van een kritische klant een tevreden klant te maken.

Hoe een goede offerte en toelichting op kwaliteit en uitvoering leiden tot meer (en beter) betaald werk

Hoveniers beginnen hun onderneming vaak vanuit praktische ervaring en kennis. In het proces van groeien komen daar factoren als ondernemerschap, werkgeverschap en commercieel inzicht bij. Een ambitieuze ondernemer voedt ze graag.

Procesverbetering tot klantbehoud

Hoe bouw je een goed klantenbestand op? Hoe zorg je dat een klant naar je toe komt en bij jou blijft? Welke invloed kun je hierop hebben?

Rendementsverbetering

Iets waar we relatief veel tijd aan besteden in de coaching en sparring van TuinKeur is rendementsverbetering van je onderneming. De training heeft tot doel om tot verbeterpunten te komen de leiden tot een structurele verbetering van het rendement. We gaan uit van de bestaande situatie en vertalen dat in een intakegesprek naar cijfers en vervolgens naar het offerte-traject.

Alle artikelen

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio...

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier.   Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het...

Communicatieproblemen met klanten voorkomen

Communicatieproblemen met klanten voorkomen. ​Met enige regelmaat krijgen we als TuinKeur vragen binnen van hoveniers. Een vraag die we regelmatig krijgen is: ‘Hoe ga ik om een met een consument die zelf de materialen wil bestellen?’  Soms wil de consument de regie...

Hoveniers-onderhoudsabonnement

Onderhoudsabonnementen leveren een vaste bron van inkomsten. Maak het jezelf en de consument gemakkelijk.  Vast onderhoud, dat kennen we allemaal. Elke hovenier heeft te maken met vast onderhoud. Veel hoveniers maken hier geen abonnement van, hoewel dit vooral met een...

Bedrijfscoachingstraject is een aanrader voor hoveniers!

Bij De Groene Vingers in Arnhem hebben ze het druk, heel erg druk. Dat betekent soms een crisis in de planning. Want met flinke wachtrijen moet er goed vooruit worden gepland. ‘Gelukkig zijn mensen wel bereid om wat langer te wachten op een nieuwe tuin’, aldus Erik...

Advies voor groene ondernemer

Romantisch tintje  Een bedrijf beginnen is vaak een besluit met een romantisch tintje. Je bent jong en je wilt zelfstandig zijn, je eigen koers bepalen, iets opbouwen voor jezelf, iets waar je trots op kunt zijn. Met een klantenkring die jouw werk waardeert. Werk dat...

Coaching door TuinKeur. Referenties.

Jelle, bedrijfsadviseur van TuinKeur, reist regelmatig Nederland af om te praten met verschillende hoveniers. Dit doet hij voor o.a. oriëntatiegesprekken en persoonlijke coaching. Tijdens zijn laatste reizen heeft Jelle verscheidene hoveniers geïnterviewd over hun...

Zeg vaker nee

Vaak ligt er voor hoveniers meer werk dan ze aankunnen. Hierdoor moet je al je werk strak inplannen. Je verdeelt de beschikbare tijd en maakt keuzes over wat je wel en niet gaat doen. Wat sneuvelt er dan meestal bij veel werk? De communicatie met de klant. Afspraken,...

Advies aan hoveniers: licht je offerte toe!

Goed communiceren is belangrijk. Wat je zegt, wat je bedoelt en hoe het overkomt, het kan bron van vermaak of juist ergernis zijn. Anderzijds kunnen gesproken woorden nuanceren en benadrukken. Daarom heeft TuinKeur het advies voor hoveniers: licht je offerte toe! De...

Slim werken levert hoveniers geld op!

Omzet maken is voor de meeste bedrijven met het huidige werkaanbod geen kunst. Maar je moet de uren wel schrijven. En daarbij een verantwoorde prijs berekenen. Uit cijfers weten we dat dit lang niet altijd gebeurt. Waar dat wel gebeurt, vaak na coaching van hoveniers,...

Heeft u een vraag over Coaching?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.