Het ondernemerschap vereist veel vaardigheden. Een ondernemer is de kartrekkermet de helicopterview. Veel ondernemers vinden het prettig zo nu en dan te sparren over het leiderschap want ondernemer zijn betekent ook vaak alleen staan. Een rendabel en efficiënt bedrijf voeren gaat niet vanzelf. Een persoonlijk adviseur, die jou en je bedrijf kent, kan van grote waarde zijn. Iemand met ervaring in de branche, die je de weg kan wijzen naar groei en ontwikkeling. Hoveniers ervaren het ‘samenwerken’ met TuinKeur als plezierig. Niet alleen door de ondersteuning van een adviseur, maar ook door het contact met collega’s via social media, whatsappgroep of workshops in het land.
Wij luisteren naar de persoonlijke verhalen en bieden waar mogelijk handvatten zodat je met hernieuwde energie je bedrijf kunt professionaliseren. Binnen TuinKeur is sparren en coachen 1 op 1 al heel gewoon.
Financieel
Hoveniers zijn over het algemeen mensen die met de handen werken. Het spanningsveld van mooie tuinen maken, buiten werken en het de klant naar de zin maken in combinatie met een eigen bedrijfsvoering is soms lastig.
Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio...
Een mooie reactie onlangs via LinkedIn: 'Ik dacht dat Tuinkeur zich bezighield met kwaliteit en niet met het verbeteren van het bedrijfsresultaat.' Tja, dat is zeker waar. De reactie daarop van Jelle Westra, directeur van Tuinkeur: 'Als we topkwaliteit willen leveren...
Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier. Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het...
Op de Klantendag van TuinKeur, waar een kleine honderd hoveniers vertegenwoordigd waren, werd het onderwerp 'Wat verdien je?' en ‘Ben je tevreden met wat je verdient?’ aan de orde gesteld. Tijdens de meeting werd gebruik gemaakt van een interactieve, anonieme enquête,...
Ontwikkeling uurtarief hoveniers 2021: Een van de onderwerpen op de TuinKeur-Klantendag was ‘Welk uurtarief hanteer je en is dat het juiste?’ Met behulp van een online enquêtetool hebben we de tarieven van bijna 100 bezoekers in kaart gebracht. Ook kregen we inzicht...
Communicatieproblemen met klanten voorkomen. Met enige regelmaat krijgen we als TuinKeur vragen binnen van hoveniers. Een vraag die we regelmatig krijgen is: ‘Hoe ga ik om een met een consument die zelf de materialen wil bestellen?’ Soms wil de consument de regie...
Persoonlijke coaching ‘Met enige jaren ervaring als zelfstandig hovenier had ik meer en meer behoefte aan ondersteuning. Niet omdat ik onvoldoende werk heb. Maar vooral om als ondernemer meer te groeien.’ Een uitspraak van een hovenier. De persoonlijke coaching van...
Onderhoudsabonnementen leveren een vaste bron van inkomsten. Maak het jezelf en de consument gemakkelijk. Vast onderhoud, dat kennen we allemaal. Elke hovenier heeft te maken met vast onderhoud. Veel hoveniers maken hier geen abonnement van, hoewel dit vooral met een...
Bij De Groene Vingers in Arnhem hebben ze het druk, heel erg druk. Dat betekent soms een crisis in de planning. Want met flinke wachtrijen moet er goed vooruit worden gepland. ‘Gelukkig zijn mensen wel bereid om wat langer te wachten op een nieuwe tuin’, aldus Erik...