TuinKeur logo

Facebook – Hoe, wat en waarom?

Een paar cijfers: Facebook heeft in Nederland ruim 9,2 miljoen geregistreerde accounts. Eind 2014 waren er 9,1 miljoen unieke bezoekers per maand (in Nederland). Ruim 90% van de 15 tot 39 jarigen gebruikt Facebook. In de categorie 40 tot 64 jaar 63%, tot 79 jaar oud 44% en de categorie 80+ zelfs nog 28%. Statistieken waar we niet omheen kunnen!

Of we het leuk vinden of niet, we hebben er mee te maken. Negeren kunnen we het zeker niet! Als ondernemer vinden het tegenwoordig lastig om de consument te bereiken. Het klopt dat de consument is veranderd. De vraag is of u ook mee wilt veranderen? Via Facebook kunt u de consument goed bereiken. De vraag is vaak hoe? Het onbekende houdt de inzet van Facebook vaak tegen.

Facebook is een vorm sociale media. Hoe sociaal het is laten we in het midden, maar feit is dat u zich als bedrijf moet bevinden in de sociale wereld van uw klant. Niet opdringerig, niet eentonig, maar gewoon zoals u bent. U moet er zijn om de consument te helpen. Heeft u hulp nodig? Wij horen het graag!

theo_clevering_tuinkeur

Theo Clevering
Online Marketing specialist in de groene sector.

tuinkeur_theo_clevering_google  tuinkeur_theo_clevering_linkedin  tuinkeur_theo_clevering_facebook  tuinkeur_theo_clevering_twitter  theo_clevering_tuinkeur_pinterest

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Het is DRUK, stop met promotie maken

Het is DRUK, stop met promotie maken

DRUK: Over promotie van je bedrijf, de zin en onzin van promotie in deze tijd, en de vele manieren van promotie kun je een boek schrijven. Laten we dat nu maar niet doen.   In onze WhatsApp groep ontstond onlangs een mooie discussie over de zin en onzin van promotie....

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Zijn wij vindbaar? Doen we het goed met onze promotie? Zijn we goed zichtbaar? Vragen die je beantwoord kunt krijgen door een aanvraag te doen voor een Promotie Scan.    Een Promotie Scan geeft inzicht in vindbaarheid en zichtbaarheid.  Als bedrijf ben je naast je...

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf is een mogelijkheid om te communiceren met je clientèle. Je benadert jouw klanten op een directe manier, er zit niets of niemand tussen.  Een effectieve vorm van marketing is het versturen van een nieuwsbrief via de e-mail. ...

Gratis online beter gevonden worden?

Gratis online beter gevonden worden?

Om je lokale online vindbaarheid gratis te vergroten kan je hiervoor een Google Mijn Bedrijfspagina in gaan zetten.  Wanneer je online iets typt in het zoekveld van Google zoals: hovenier + plaats, is aan de rechterkant van de Googlepagina het getoonde bedrijf...

Gratis online succesvol!!

Gratis online succesvol!!

Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier.  Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden gevonden (SEO). Organisch is...

Promotie is investeren,  juist nu zaken goed gaan

Promotie is investeren, juist nu zaken goed gaan

Je hoeft het een hovenier niet uit te leggen. Een goede voorbereiding als basis en goede materialen bepalen het resultaat. Dit geldt ook voor een bedrijf.  Zichtbaar zijn en zichtbaar blijven zodat je klanten jouw bedrijf weten te vinden. Dit vraagt veel tijd en...