TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Offerte via de mail of langsgaan voor een toelichting?

Offerte via de mail of langsgaan voor een toelichting?

Met slechts één druk op de knop kan eenvoudig een offerte voor een tuinplan worden verstuurd. Goedkoop en snel, dus gemakkelijk. Is het daarom dat zoveel hoveniers offertes via de e-mail sturen? Ook naar nieuwe klanten?

Is het misschien een tegenreactie op al die websites waar bezoekers simpel offertes kunnen aanvragen bij diverse bedrijven? Het verbaast me. Er zijn nog steeds teveel hoveniers die een offerte opmaken en alleen per e-mail verzenden naar een potentiële klant. En het excuus? ‘Ik heb het te druk, een offerte verzenden via de e-mail scheelt tijd!’

Maak persoonlijk contact met je klant. Een vakbekwaam hovenier is een hovenier die een offerte overtuigend en enthousiast uitlegt. Aan tafel. Mét de klant. Zo leg je de basis voor een langdurige relatie met de klant.

De kracht van een vakbekwame hovenier? De persoonlijke benadering. Vergeet e-mail, maak persoonlijk contact!

Reageren? Dat kan via LinkedIN op de TuinKeur groep.

jelle_westra_tuinkeur

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Regiobijeenkomsten 2023

Regiobijeenkomsten 2023

We gaan weer regiobijeenkomsten houden! Wat voor invloed heb jij als ondernemer op bedrijfsresultaten? In kleine kring van TuinKeur leden spreken we over onze cijfers. Uitgangspunt van deelname aan deze bijeenkomst is dat iedere deelnemer zijn cijfers (2021 of 2022...

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023 hoveniersbedrijven.   TuinKeur adviseert hoveniersbedrijven een indexatie van +9,8% door te voeren. Al enige jaren voorziet TuinKeur zijn leden van een advies dat overigens ook door derden in de branche wordt gebruikt. Het doel is om te bevorderen...

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio...

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Westra: ‘Iedereen die ondernemer is en met hart en ziel werkt in en voor zijn bedrijf, is nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar vooral: hoe doe ik het, hoe doet mijn team het ten opzichte van de branche? Een eigen bedrijf starten is voor velen een wens en afgelopen jaren hebben we dan ook een sterke groei gezien in het aantal startende bedrijven. Met TuinKeur hebben we inmiddels een zogenaamde benchmark (een bak met cijfers van heel veel verschillende bedrijven) opgebouwd die we (natuurlijk anoniem) kunnen gebruiken om bedrijven te ondersteunen. Immers, een bedrijf met goede resultaten kan goede kwaliteit leveren. Nu en in de toekomst.

Bedrijfsresultaat heeft direct te maken met kwaliteit en andersom

Bedrijfsresultaat heeft direct te maken met kwaliteit en andersom

Een mooie reactie onlangs via LinkedIn: 'Ik dacht dat Tuinkeur zich bezighield met kwaliteit en niet met het verbeteren van het bedrijfsresultaat.' Tja, dat is zeker waar. De reactie daarop van Jelle Westra, directeur van Tuinkeur: 'Als we topkwaliteit willen leveren...

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier.   Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het...