TuinKeur logo

Stress en Kwalitijd

Stress en Kwalitijd: De tuin moet gisteren af; de spullen daarvoor nog vandaag geleverd. Een belangrijke tip wanneer je je door anderen gehaast en opgejaagd voelt is juist in de vertraging te gaan. Dat is lastig omdat vertragen een tegennatuurlijke reactie is: gejaagdheid van anderen doet ook bij ons letterlijk de hartslag omhooggaan en de neiging is ook zelf nog harder te lopen. Maar blijf (letterlijk) rustig ademhalen en leg de klant uit dat je je best doet en het afleveren van een mooie tuin met mooie spullen de nodige tijd kost oftewel Stress en Kwalitijd. Dus zeg niet: ik zal alles zo snel mogelijk voor elkaar maken, maar geef aan: kwaliteit kost tijd. Onder elkaar noemen we dat: kwalitijd.

Stress en Kwalitijd

Meer Ondernemerschap

Schrijf & Win 2024 – Winnaars februari

Schrijf & Win 2024 – Winnaars februari

Schrijf & Win winnaars februari: In 2024 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Schrijf & Win 2024 – Winnaars januari

Schrijf & Win 2024 – Winnaars januari

Schrijf & Win winnaars januari: In 2024 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Verhoging lonen werknemers 2024

Verhoging lonen werknemers 2024

De nieuwe cao (welke loopt van 1 juli 2023 t/m 30 september 2024) verhoogt de lonen en vergoedingen voor werknemers in de hoveniersbranche. Ook het minimumloon is sinds 1 januari 2024 verhoogd....

Lees meer
Schrijf & Win 2023 – Winnaars december

Schrijf & Win 2023 – Winnaars december

Schrijf & Win winnaars december: In 2023 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Schrijf & Win 2023 – Winnaars november

Schrijf & Win 2023 – Winnaars november

Schrijf & Win winnaars november: In 2023 maakt jouw klant en jij met één recensie het hele jaar kans op een taart! De enige voorwaarde om kans te maken is een recensie schrijven over de diensten...

Lees meer
Stroperig verloop Cao-onderhandelingen

Stroperig verloop Cao-onderhandelingen

De cao-onderhandelingen verlopen langzaam, er is nog geen overeenstemming bereikt over een nieuwe cao voor het hoveniersbedrijf. Met het huidige eindbod van de werkgevers is onder andere één...

Lees meer
Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: De schok van de hoge inflatie 2022 verdwijnt: Consumenten weer kooplustig. Er is veel gezegd en geschreven over de hoge inflatie en het dalende consumenten- vertrouwen....

Lees meer

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Offerte hanteren of werkelijk gemaakte uren?

Offerte hanteren of werkelijk gemaakte uren?

Offerte hanteren: Is het op dit moment wenselijk om offertes te maken met een vaste prijs? Gezien de prijsontwikkelingen van de afgelopen maanden zal iedereen het met me eens zijn dat dit niet zonder risico is. Maar onder druk van de klant die graag een ‘bedrag’ ziet...

Wat verdien je?

Wat verdien je?

Op de Klantendag van TuinKeur, waar een kleine honderd hoveniers vertegenwoordigd waren, werd het onderwerp 'Wat verdien je?' en ‘Ben je tevreden met wat je verdient?’ aan de orde gesteld. Tijdens de meeting werd gebruik gemaakt van een interactieve, anonieme enquête,...

Ontwikkeling uurtarief hoveniers 2021

Ontwikkeling uurtarief hoveniers 2021

Ontwikkeling uurtarief hoveniers 2021: Een van de onderwerpen op de TuinKeur-Klantendag was ‘Welk uurtarief hanteer je en is dat het juiste?’ Met behulp van een online enquêtetool hebben we de tarieven van bijna 100 bezoekers in kaart gebracht. Ook kregen we inzicht...

Keuzestress

Keuzestress

Tijdens de Klantendag van Tuinkeur in september jl, mocht ik vanuit mijn functie als GZ-psycholoog en eigenaar van psychologenpraktijk Ljocht, iets vertellen over het omgaan met stress. Stress (te vertalen als teveel negatieve spanning ervaren omdat je onder druk...

Communicatieproblemen met klanten voorkomen

Communicatieproblemen met klanten voorkomen

Communicatieproblemen met klanten voorkomen. ​Met enige regelmaat krijgen we als TuinKeur vragen binnen van hoveniers. Een vraag die we regelmatig krijgen is: ‘Hoe ga ik om een met een consument die zelf de materialen wil bestellen?’  Soms wil de consument de regie...

Welke opdrachten neem je aan?

Welke opdrachten neem je aan?

Welke opdrachten neem je aan? Het valt niet mee in de huidige tijd om het klanten naar de zin te maken. Je wilt het liefste dat de wensen van de klant en jouw uitgevoerde werkzaamheden cq factuur, samenvallen. Selectie maken. Als bepaalde kennis binnen je bedrijf...