Vaak ligt er voor hoveniers meer werk dan ze aankunnen. Hierdoor moet je al je werk strak inplannen. Je verdeelt de beschikbare tijd en maakt keuzes over wat je wel en niet gaat doen.
Wat sneuvelt er dan meestal bij veel werk? De communicatie met de klant.
Afspraken, zoals het sturen van een offerte, worden niet nagekomen. Mails worden niet beantwoord. Dit schaadt het vertrouwen van de klant.
Zeg hierom vaker nee. Nee zeggen is niet makkelijk. Het is onprettig om te bedenken dat iets onhaalbaar is. Maar een professioneel bedrijf geeft ook aan wanneer iets niet kan. Hierdoor kan je miscommunicatie met de klant voorkomen en geef je ze een gevoel van vertrouwen.
Wij krijgen bij TuinKeur vaak telefoontjes over miscommunicatie tussen hoveniers en consumenten. De beste manier om hiermee om te gaan is om de feedback mee te nemen en het in de toekomst proberen te voorkomen.
Wil jij meer tips voor jouw bedrijf? Geef je op voor coaching via info@tuinkeur.nl.