TuinKeur logo

Zeg vaker nee

Vaak ligt er voor hoveniers meer werk dan ze aankunnen. Hierdoor moet je al je werk strak inplannen. Je verdeelt de beschikbare tijd en maakt keuzes over wat je wel en niet gaat doen.

Wat sneuvelt er dan meestal bij veel werk? De communicatie met de klant.

Afspraken, zoals het sturen van een offerte, worden niet nagekomen. Mails worden niet beantwoord. Dit schaadt het vertrouwen van de klant.

Zeg hierom vaker nee. Nee zeggen is niet makkelijk. Het is onprettig om te bedenken dat iets onhaalbaar is. Maar een professioneel bedrijf geeft ook aan wanneer iets niet kan. Hierdoor kan je miscommunicatie met de klant voorkomen en geef je ze een gevoel van vertrouwen.

Wij krijgen bij TuinKeur vaak telefoontjes over miscommunicatie tussen hoveniers en consumenten. De beste manier om hiermee om te gaan is om de feedback mee te nemen en het in de toekomst proberen te voorkomen.

Wil jij meer tips voor jouw bedrijf? Geef je op voor coaching via info@tuinkeur.nl.

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Prijsindexatie 2025

Prijsindexatie 2025

Advies indexering met ingang van 1 januari 2025  5,3%. Terugkijkend op 2024 hebben we te maken met een inflatie die ondanks eerdere (lagere) verwachtingen van de overheid ( zie https://www.rijksfinancien.nl/voorjaarsnota/2024) uitkomt rond de 3,8%. De cao voor onze...

In 2025 geen boetes bij handhaving schijnzelfstandigheid

In 2025 geen boetes bij handhaving schijnzelfstandigheid

De Belastingdienst gaat vanaf 1 januari 2025 weer volledig handhaven bij organisaties die werken met mensen die volgens de wet eigenlijk in loondienst horen. Wel worden er over het kalenderjaar 2025 nog geen boetes opgelegd. Dit geldt voor zowel verzuim- als...

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: 4,6%

Advies indexering voor 2024: De schok van de hoge inflatie 2022 verdwijnt: Consumenten weer kooplustig. Er is veel gezegd en geschreven over de hoge inflatie en het dalende consumenten- vertrouwen. We moeten oppassen dat we niet blijven hangen in negatieve gevoelens....

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Workshop – Onze winst is onze toekomst

Als ondernemer in de hoveniersbranche voelt het soms alsof je in een achtbaan zit!Stijgende kosten, een tekort aan personeel én de gedachte dat de consument afhaakt.Wat is feit, wat is fictie? In het nieuwe boek ‘Onze winst is onze toekomst’ geeft Jelle Westra zijn...

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Hovenierscoaching, zin of onzin?

Manco’s. Bekend is dat TuinKeur aan hovenierscoaching doet. Jelle Westra, bedrijfsadviseur bij TuinKeur, vertelt. ‘Ondernemer-zijn vraagt bepaalde vaardigheden die niet iedereen goed beheerst. Dat is logisch want op school leer je basisvaardigheden....