TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Hoe komen hoveniers aan klanten?

De meest gestelde vraag aan TuinKeur

‘Hoe kom ik aan klanten?’
Nieuwe klanten werven is niet eenvoudig. Iedereen is op zoek naar de gouden formule, terwijl we weten dat deze niet bestaat. Bij het werven van nieuwe klanten moet echt alles kloppen. Wat betekent dit? Het belangrijkste is dat je als hovenier visie hebt. Visie? Je moet weten als hovenier goed in beeld hebben hoe en waarom bestaande klanten voor jou gekozen hebben. Uit bestaande klanten kunnen namelijk nieuwe klanten komen. Alle technische innovaties als Facebook, Whatsapp en Twitter ten spijt, het bevordert het persoonlijke contact niet. De snelheid waarmee deze ontwikkelingen gaan lijkt contacten ook oppervlakkiger te maken. Hier ligt je kans! In een tijd waar contacten minder persoonlijker en oppervlakkiger worden, kan jij je juist weer richten op persoonlijk, intensiever contact met bestaande én nieuwe klanten.
Waarom is persoonlijke benadering belangrijk?

• Tuinen veranderen niet.
• Een tuin is geen product dat met simpele specificaties met elkaar vergeleken kan
worden.
• Een tuin is beleving. Een tuin vereist emotie en gevoel.

Een tuin is voor een klant een thuis

Contactmomenten moeten dan ook persoonlijke momenten zijn. Ga op gesprek bij de klant thuis! Niet alleen een korte kennismaking en een wensenlijstje van de klant, nee, vraag dóór. Wat voor beleving wil een klant in zijn tuin? Ga ook vaker langs bij de klant, elk contactmoment draagt weer bij aan de opbouw van de relatie met de klant. Bijvoorbeeld het tussentijds terugkoppelen van de opdracht. Kom persoonlijk de offerte aanbieden en toelichten (Wat heeft een belangrijke offerte nodig?

Door een persoonlijke relatie met uw klanten op te bouwen, bouw je aan een bestendige, langdurige relatie met jouw klanten. Als de klant een positieve beleving heeft met de tuin die je hebt opgeleverd, heb je een streepje voor op jouw concurrentie. Beleving laat zich moeilijk vergelijken!

Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Regiobijeenkomsten 2023

Regiobijeenkomsten 2023

We gaan weer regiobijeenkomsten houden! Wat voor invloed heb jij als ondernemer op bedrijfsresultaten? In kleine kring van TuinKeur leden spreken we over onze cijfers. Uitgangspunt van deelname aan deze bijeenkomst is dat iedere deelnemer zijn cijfers (2021 of 2022...

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023 hoveniersbedrijven.   TuinKeur adviseert hoveniersbedrijven een indexatie van +9,8% door te voeren. Al enige jaren voorziet TuinKeur zijn leden van een advies dat overigens ook door derden in de branche wordt gebruikt. Het doel is om te bevorderen...

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio...

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Westra: ‘Iedereen die ondernemer is en met hart en ziel werkt in en voor zijn bedrijf, is nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar vooral: hoe doe ik het, hoe doet mijn team het ten opzichte van de branche? Een eigen bedrijf starten is voor velen een wens en afgelopen jaren hebben we dan ook een sterke groei gezien in het aantal startende bedrijven. Met TuinKeur hebben we inmiddels een zogenaamde benchmark (een bak met cijfers van heel veel verschillende bedrijven) opgebouwd die we (natuurlijk anoniem) kunnen gebruiken om bedrijven te ondersteunen. Immers, een bedrijf met goede resultaten kan goede kwaliteit leveren. Nu en in de toekomst.

Bedrijfsresultaat heeft direct te maken met kwaliteit en andersom

Bedrijfsresultaat heeft direct te maken met kwaliteit en andersom

Een mooie reactie onlangs via LinkedIn: 'Ik dacht dat Tuinkeur zich bezighield met kwaliteit en niet met het verbeteren van het bedrijfsresultaat.' Tja, dat is zeker waar. De reactie daarop van Jelle Westra, directeur van Tuinkeur: 'Als we topkwaliteit willen leveren...

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier.   Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het...