TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Recensies op HovenierNederland.nl

Recensies op HovenierNederland.nl

Al ruim 10 jaar kennen we HovenierNederland.nl een site waarop consumenten een recensie kunnen plaatsen over hun hovenier. De site geeft een overzicht van alle hoveniers in Nederland en kent een gratis, betaalde (basis € 12,93 of compleet € 31,53 per maand) en een versie voor leden van Tuinkeur die basis betalen maar compleet worden vermeld. 

We hanteren strakke regels: 

  • Anoniem mag niets worden geplaatst. 
  • De klus is in jouw opdracht en in jouw tuin uitgevoerd. 
  • In de recensie mogen geen personen genoemd worden. 

Alles is gericht op eerlijke, echte recensies waarmee een bedrijf zijn voordeel kan doen. 

Negatieve recensies worden, mist ze voldoen aan de voorwaarden, niet verwijderd. Dat zou immers de waarde van recensies enorm naar beneden halen.  

De waarde van recensies worden vaak onderschat. Uit een onderzoek van Kassa (zie https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/reviews-hoeveel-waarde-hechten-we-eraan-en-hoe-betrouwbaar-zijn-ze) blijkt dat: 

  • 46 % van de consumenten aangeeft regelmatig recensie te lezen. 
  • 23% aangeeft altijd recensies te lezen. 
  • 8 op de 10 zegt dat het zijn of haar keuze kán beïnvloeden, maar voor 14 procent zijn ze zelfs doorslaggevend. 
  • 6% aangeeft dat ze nooit recensies lezen. 

De waarde van recensies staat dus vast. Als ondernemer heb je grote invloed op het krijgen van (goede) recensies. 

  • Deel het belang van recensies met je team. 
  • Betrek ze erin en laat weten of er weer een goede recensie is geplaatst. 
  • Maak er een teamprestatie van door bij ‘weer een recensie’ of het bereiken van 10 stuks een taart of kratje bier beschikbaar te stellen. 
  • Vraag je klanten of ze jou en je team willen ondersteunen en vraag expliciet om een recensie. 
  • Maak ze attent (voor TuinKeur leden) op de prijsvraag. 

Met recensies bouw je aan een mooi bedrijf. 

Heeft u vragen over dit artikel?

Jelle Westra
Bedrijfsadviseur

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Ondernemen

Regiobijeenkomsten 2023

Regiobijeenkomsten 2023

We gaan weer regiobijeenkomsten houden! Wat voor invloed heb jij als ondernemer op bedrijfsresultaten? In kleine kring van TuinKeur leden spreken we over onze cijfers. Uitgangspunt van deelname aan deze bijeenkomst is dat iedere deelnemer zijn cijfers (2021 of 2022...

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023

Prijsindexatie 2023 hoveniersbedrijven.   TuinKeur adviseert hoveniersbedrijven een indexatie van +9,8% door te voeren. Al enige jaren voorziet TuinKeur zijn leden van een advies dat overigens ook door derden in de branche wordt gebruikt. Het doel is om te bevorderen...

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Impressie workshopavond TuinKeur 2022

Het is inmiddels een bekend gegeven: TuinKeur gaat jaarlijks op reis door Nederland met workshops om de hoveniers in onze branche een spiegel voor te houden. Op dit moment zijn er 14 bijeenkomsten in heel Nederland gepland, zodat iedere hovenier in zijn of haar regio...

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Grote verschillen cijfers en bedrijfsresultaten 2021

Westra: ‘Iedereen die ondernemer is en met hart en ziel werkt in en voor zijn bedrijf, is nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar vooral: hoe doe ik het, hoe doet mijn team het ten opzichte van de branche? Een eigen bedrijf starten is voor velen een wens en afgelopen jaren hebben we dan ook een sterke groei gezien in het aantal startende bedrijven. Met TuinKeur hebben we inmiddels een zogenaamde benchmark (een bak met cijfers van heel veel verschillende bedrijven) opgebouwd die we (natuurlijk anoniem) kunnen gebruiken om bedrijven te ondersteunen. Immers, een bedrijf met goede resultaten kan goede kwaliteit leveren. Nu en in de toekomst.

Bedrijfsresultaat heeft direct te maken met kwaliteit en andersom

Bedrijfsresultaat heeft direct te maken met kwaliteit en andersom

Een mooie reactie onlangs via LinkedIn: 'Ik dacht dat Tuinkeur zich bezighield met kwaliteit en niet met het verbeteren van het bedrijfsresultaat.' Tja, dat is zeker waar. De reactie daarop van Jelle Westra, directeur van Tuinkeur: 'Als we topkwaliteit willen leveren...

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

TuinKeur: klankbord voor de ondernemende hovenier

Na 15 jaar is wel duidelijk dat TuinKeur het klankbord is voor de ondernemende hovenier.   Persoonlijk en op maat, passend bij jouw bedrijf, helpen we je bij het ondernemen. Want ondernemer zijn is meer dan hard werken in de tuin. Het is de rompslomp er omheen die het...