Loading...

Coaching

Samen groeien we verder

Durf de eerste stap te zetten.

Als u verder wilt groeien als ondernemer en als persoon kunt u niet om coaching heen. Laat TuinKeur uw sparringspartner zijn. Als ondernemer bent u gewend uw eigen beslissingen te maken, maar soms heeft u iemand nodig die u een spiegel voor houdt.

Onze coaching is verdeeld in zes trajecten. Elk coachingstraject is getest door meerdere hoveniersbedrijven en verbeterd dankzij hun feedback.

Neem contact op


Telefoon: 0528-331678


Whatsapp: +31 528 331 678 (08:30 – 17:00)


E-mail: info@tuinkeur.nl


Laat een reactie achter

Coachingstrajecten

Niet elke programma is geschikt voor elk bedrijf, daarom is maatwerk soms een oplossing.

Procesverbetering klantbehoud

Met zijn allen druk met werken: maar hoe bouwt u een goed klantenbestand op? Hoe zorgt u dat een klant naar u toe komt, maar vooral ook blijft?

Offertecoaching

Een offerte: visitekaartje naar uw klant, maar in de praktijk helaas vaak een ondergeschoven kindje. Met een duidelijke offerte die uw potentiële klant begrijpt bent u onderscheidend!

Vindbaarheid van mijn bedrijf

Uw bedrijf en communicatie: hoe ben ik vindbaar zonder torenhoge kosten?

Het jaarurenmodel

De cao verplicht hoveniers om de uren te registreren. Werknemers hebben recht op inzicht in hun uren. Voor TuinKeur-ondernemers is een applicatie voor het jaarurenmodel beschikbaar. Het is een model waarbij u de uren van uw medewerkers eenvoudig bij kunt houden.

Omgaan met de kritische klant

Deze cursus geeft inzicht in hoe te handelen. Als u met plezier werkt en kunt blijven werken scoort u beter en houdt u het langer vol!

Verbetering rendement

Heeft u een lekkere omzet gedraaid vorig jaar? Gefeliciteerd! Maar hoe zit het met de winst? Heeft u voldoende facturabele uren? Prijs is niet alles bepalend. Hoe gaat u hier mee om? Graag kijken we samen hoe slimmer werken meer kan opleveren.

Bestel 'Van omzet naar winst'

De gids tot slim werken

Opvallend veel vragen van hoveniers gaan over geld en geld verdienen. Want over één ding kunnen we het eens zijn, over omzet is er niets te klagen. Maar met veel omzet alleen ben je er niet!
 
De cijfers uit de branche laten zien dat de winst die er gemaakt wordt nog steeds te laag is. Te weinig voor bijvoorbeeld een goede pensioenvoorziening. In zijn laatste boek ‘Maakt omzet winst’ beschrijft Jelle Westra in drie stappen hoe je als ondernemer meer winst kunt maken.

Nu tijdelijk verkrijgbaar voor maar € 1,-

Hoveniers over de coachingstrajecten

Samen met mijn vader is er veel kennis en ervaring binnen ons bedrijf. En toch altijd het gevoel dat de puntjes op ‘I’ misten. Natuurlijk net zoals zoveel collega’s de dagelijkse gang van zaken. Veel werk, te weinig personeel, de stress van het seizoen, de planning en omgaan met kritische klanten om maar eens wat te noemen. En daarnaast toch altijd weer dat gevoel ‘er moet meer in zitten’. Want al die inspanning omzetten in betaalde uren is en blijft een uitdaging.

Lees verder >

Hoveniersbedrijf Booij

Met enige jaren ervaring als zelfstandig hovenier had ik meer en meer behoefte aan ondersteuning. Niet omdat ik onvoldoende werk heb. Maar vooral om als ondernemer meer te groeien.

Lees verder >

Antwan Tuinen

Het ondernemerschap vraag veel energie, doorzettingsvermogen en kennis. Het verloop en groei  van het bedrijf gaat gepaard met ups en downs. Al langere tijd was ik niet tevreden met de resulaten. Een volle agenda maar de uiteindelijke verdiensten lieten te wensen over. Naar mijn idee moest er gewoonweg meer in zitten..

Lees verder > 

Aapkes Hoveniers

Net zoals zoveel andere collega’s bij Tuinkeur is zijn we naar aanleiding van een workshop van TuinKeur aan het denken gezet. Daar zijn ze goed in bij Tuinkeur lacht Erik. Die zaken benoemen binnen onze branche en binnen de bedrijven waar je als ondernemer al langer mee aan het denken bent. Maar toch steeds maar net niet oppakt. Met als ultieme smoes ‘te druk nu, straks in de winter…’

Lees verder >

Hoveniersbedrijf de Groene Vingers

Recente berichten

Hovenier in Beeld

Jelle, bedrijfsadviseur van TuinKeur, reist regelmatig Nederland af om te praten met verschillende hoveniers. Dit doet hij voor o.a. oriëntatiegesprekken en persoonlijke coaching. Tijdens zijn laatste reizen heeft Jelle verscheidene hoveniers geïnterviewd over hun...

Voldoet jouw logo?

Jouw logo is het vlaggenschip voor jouw bedrijf. Het is het eerste wat een consument ziet, is door jouw hele huisstijl te vinden en is wat de buurtbewoners op je bedrijfsbus zien geprint. Kortom is een logo vaak de eerste indruk die je achterlaat van jouw bedrijf. Een...

Bol.com versus TuinKeur

Wat heeft Bol.com nu met TuinKeur te maken? Het zal je vast niet ontgaan zijn dat Bol de afgelopen tijd veel op de radio te horen is met een reclamespotje. Met hun radiospotje attenderen ze ondernemers dat je spullen ook via Bol kunt verkopen. De boodschap van het...

Merken bieden steeds meer zekerheid

Merken zijn in de coronatijd belangrijker geworden voor de consument. Door corona zijn we uit ons ritme geraakt en zijn we onzekerder geworden. Elke vorm van vertrouwen en zekerheid die kan worden geboden wordt nu daarom extra gewaardeerd. Een keuze maken voor een...

Misverstanden bij garantie

Veel mensen zijn niet goed op de hoogte van de garantieregelingen. Hierdoor ontstaan er geregeld discussies over gebruikte materialen. Soms worden hierbij klanten aan de kant gezet, omdat er wordt gedacht dat ze na een jaar van de garantie af zijn. Dit klopt echter...

Zeg vaker nee

Vaak ligt er voor hoveniers meer werk dan ze aankunnen. Hierdoor moet je al je werk strak inplannen. Je verdeelt de beschikbare tijd en maakt keuzes over wat je wel en niet gaat doen. Wat sneuvelt er dan meestal bij veel werk? De communicatie met de klant. Afspraken,...

Zichtbaar?

Online zichtbaar zijn wil zeggen dat mensen je makkelijk kunnen vinden via het web. Idealiter vinden ze jouw bedrijf zelfs zonder dat ze specifiek op jouw naam zoeken. Jouw online zichtbaarheid wordt onder andere bepaald door de stand van zaken van je Google Mijn...

Rendement telt, juist nu

Ondanks de Corona situatie kunnen wij in onze branche gelukkig nog volop aan de slag.Diverse andere bedrijven en branches worden hard getroffen terwijl wij in de drukte van het seizoen zitten. En toch knaagt er een gevoel van ‘onrust’. De vraag is wat er straks gaat...

Wat is de waarde van een offerte?

Het is een open deur dat communicatie belangrijk is. En goede communicatie is namelijk zo’n beetje het moeilijkste wat er is. Vraag mijn vrouw maar eens. Wat je zegt, wat je bedoelt en hoe het overkomt is een bron van vermaak en ergernis. Schriftelijke communicatie is...

Geen gedoe over meerwerk

Een klacht die regelmatig voorkomt, en eenvoudig is te voorkomen, is meerwerk. Met enige regelmaat krijgen we klachten binnen van consumenten. Hoe gek het misschien ook klinkt: daar zijn we blij mee! Dat geeft immers aan dat de keuze voor een TuinKeur bedrijf van...

Bestel 'Durf te veranderen'

Blijf messcherp als ondernemer!
Het is de tijd om uitdagingen met open vizier tegemoet te treden. Er is veel veranderd, de markt is anders. Hoe u met deze veranderingen omgaat is aan uzelf. Denkt u in problemen, of ziet u deze uitdagingen als kansen en mogelijkheden?

 

‘Durft te veranderen’ is een bundeling van inspirerende en uitdagende columns vol met tips & tricks over actief en gedurfd ondernemen.

Nu tijdelijk verkrijgbaar voor maar € 4,99