Bij TuinKeur krijgen wij af en toe vragen over hoe het zit met klachten en wat TuinKeur hier mee doet. Onze procedure voor het in behandeling nemen van een klacht, die vaak per mail binnenkomt, is als volgt.
We nemen direct contact op met jou, als klant van de hovenier zijnde, en vragen om een toelichting. In dit gesprek luisteren we naar jouw kant van het verhaal. Vervolgens vragen we je om ons alle communicatie toe te sturen van de desbetreffende hovenier: offertes, eventuele mails, Whatsapp berichten, etc. Wij willen namelijk duidelijk in beeld krijgen hoe de communicatie vanaf het begin tot aan de melding van de klacht is verlopen. Je krijgt meteen na onze ontvangst van de stukken bericht dat wij binnen maximaal 5 werkdagen zullen reageren.
In afwachting van dit dossier nemen we contact op met de desbetreffende TuinKeur-hovenier. We informeren hem over de klacht en vragen ook hem om alle communicatie die tot nu is geweest ons toe te sturen. Zo krijgen we een beeld van beide partijen over wat er is besproken.
Zodra we de stukken van beide partijen binnen hebben gaan wij van TuinKeur hiermee aan de slag. Het is altijd verrassend om te zien dat door bemiddeling en overleg met partijen ruim 90% van de klachten op te lossen is. Met behoud van relatie over en weer! En daar gaat het immers om: niet de klacht is het probleem maar de manier waarop het wordt aangepakt en opgelost. Juist nu in de drukte van het seizoen hebben klachten daarom altijd voorrang.
Heb je vragen? Of kom je er samen met je TuinKeur-hovenier er niet uit? Neem gerust contact met ons op. Via info@tuinkeur.nl