Wie is je klant?
Heb jij jezelf wel eens afgevraagd waarom klanten jou bellen en waarom je zo druk bent? Hoe ziet jouw ideale klant eruit? Heb je een strategie die ervoor zorgt dat juist deze klanten jou bellen?
Voor jouw toekomst is het belangrijk dat je inzicht hebt in je huidige klantenkring. En dan vooral inzicht in:
Waarom is die klant bij jou? Waarom heeft die klant voor jou gekozen? Waarom wil die klant met jouw bedrijf in zee gaan?
Om meer te weten over je klant kan je bijvoorbeeld tijdens gesprekken met klanten doorvragen naar waarom ze juist voor jou en je bedrijf kiezen.
Vraag ook achteraf om hun ervaringen met jullie bedrijf. Zijn er verbeterpunten? Vraag of ze recensies willen plaatsen.
Met deze informatie krijg je een beeld van je doelgroep. Het is juist deze informatie die jou kan helpen in de toekomst. Je kunt dan de manier waarop je praat met je doelgroep afstemmen, zowel met folders als digitaal.