TuinKeur logo

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een bericht kreeg te zien die door een belangrijk persoon in jouw kring was geplaatst. Alleen ‘een paar dagen geleden’ is in online termen eigenlijk al oud. De reden voor Facebook om dit aan te passen!

Nu gaat het om actualiteit!

Het gaat niet langer om de ‘likes & comments’. Het meest belangrijke is dat het nu gaat om recente aandacht. Krijgt een bericht geen actuele aandacht dan zal het verdwijnen. We zullen zien dat we
ook hier ‘trending topics’ gaan krijgen van onderwerpen die actueel zijn. Momenteel wordt dit al uitgerold in Engelstalige profielen (tests geven een groei van betrokkenheid aan van 6%).

Oppassen?!?

Is dit nu allemaal heel spectaculair? Wat moet je hier als hovenier nu mee? Facebook zal zijn algoritmen blijven veranderen om een hogere betrokkenheid te krijgen. Als ondernemer zal je moeten zorgen voor voldoende interessante en relevante content voor je publiek, zodat je voldoende interactie krijgt. Maar daar ben je toch al volop mee bezig?

Strategie en planning

Belangrijk is dat je de gekozen strategie volgt. Maak een planning voor berichten, zorg voor een doorgaande lijn in updates, zorg voor een wisselend aanbod in de informatievoorziening. En heel belangrijk, wat helaas vaak vergeten wordt, REAGEER!

Het doel is om interactie aan te gaan met je klanten, praat daarom ook terug via Facebook! Ondersteuning? Wij ondersteunen veel groene ondernemers bij hun Facebookstrategie.

Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken: 0528 – 331678.

Theo Clevering
Online Marketing specialist in de groene sector

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Het is DRUK, stop met promotie maken

Het is DRUK, stop met promotie maken

DRUK: Over promotie van je bedrijf, de zin en onzin van promotie in deze tijd, en de vele manieren van promotie kun je een boek schrijven. Laten we dat nu maar niet doen.   In onze WhatsApp groep ontstond onlangs een mooie discussie over de zin en onzin van promotie....

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Zijn wij vindbaar? Doen we het goed met onze promotie? Zijn we goed zichtbaar? Vragen die je beantwoord kunt krijgen door een aanvraag te doen voor een Promotie Scan.    Een Promotie Scan geeft inzicht in vindbaarheid en zichtbaarheid.  Als bedrijf ben je naast je...

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf is een mogelijkheid om te communiceren met je clientèle. Je benadert jouw klanten op een directe manier, er zit niets of niemand tussen.  Een effectieve vorm van marketing is het versturen van een nieuwsbrief via de e-mail. ...

Gratis online beter gevonden worden?

Gratis online beter gevonden worden?

Om je lokale online vindbaarheid gratis te vergroten kan je hiervoor een Google Mijn Bedrijfspagina in gaan zetten.  Wanneer je online iets typt in het zoekveld van Google zoals: hovenier + plaats, is aan de rechterkant van de Googlepagina het getoonde bedrijf...

Gratis online succesvol!!

Gratis online succesvol!!

Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier.  Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden gevonden (SEO). Organisch is...

Promotie is investeren,  juist nu zaken goed gaan

Promotie is investeren, juist nu zaken goed gaan

Je hoeft het een hovenier niet uit te leggen. Een goede voorbereiding als basis en goede materialen bepalen het resultaat. Dit geldt ook voor een bedrijf.  Zichtbaar zijn en zichtbaar blijven zodat je klanten jouw bedrijf weten te vinden. Dit vraagt veel tijd en...