TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Facebook: actualiteit nog nooit zo belangrijk!

Alweer enge tijd geleden heeft Facebook zijn algoritmes weer veranderd. Het was zo dat de eerste berichten op je tijdlijn met name bestonden uit berichten en reacties van je vrienden en pagina’s waar je de meeste interactie mee hebt. Op deze manier bleef je verbonden met de belangrijkste partijen om je heen. Hierdoor kon het zo zijn dat je een paar dagen later een bericht kreeg te zien die door een belangrijk persoon in jouw kring was geplaatst. Alleen ‘een paar dagen geleden’ is in online termen eigenlijk al oud. De reden voor Facebook om dit aan te passen!

Nu gaat het om actualiteit!

Het gaat niet langer om de ‘likes & comments’. Het meest belangrijke is dat het nu gaat om recente aandacht. Krijgt een bericht geen actuele aandacht dan zal het verdwijnen. We zullen zien dat we
ook hier ‘trending topics’ gaan krijgen van onderwerpen die actueel zijn. Momenteel wordt dit al uitgerold in Engelstalige profielen (tests geven een groei van betrokkenheid aan van 6%).

Oppassen?!?

Is dit nu allemaal heel spectaculair? Wat moet je hier als hovenier nu mee? Facebook zal zijn algoritmen blijven veranderen om een hogere betrokkenheid te krijgen. Als ondernemer zal je moeten zorgen voor voldoende interessante en relevante content voor je publiek, zodat je voldoende interactie krijgt. Maar daar ben je toch al volop mee bezig?

Strategie en planning

Belangrijk is dat je de gekozen strategie volgt. Maak een planning voor berichten, zorg voor een doorgaande lijn in updates, zorg voor een wisselend aanbod in de informatievoorziening. En heel belangrijk, wat helaas vaak vergeten wordt, REAGEER!

Het doel is om interactie aan te gaan met je klanten, praat daarom ook terug via Facebook! Ondersteuning? Wij ondersteunen veel groene ondernemers bij hun Facebookstrategie.

Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken: 0528 – 331678.

Theo Clevering
Online Marketing specialist in de groene sector

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Rangorde op HovenierNederland.nl

Rangorde op HovenierNederland.nl

De rangorde van vermelding van hoveniers op HovenierNederland.nl wordt bepaald door een zogenaamd logaritme. Daarbij worden meegenomen: De zoekafstand (is in te stellen) Al dan niet met keurmerk (is in te stellen) Het aantal recensies Het gemiddelde cijfer Daarom kan...

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]