TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen. 

De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen als e-mail, sociale media (Facebook, Twitter, LinkedIN, Instagram, Pinterest, WhatsApp etc.). Een greep uit de meest voorkomende communicatiemiddelen voor een ondernemer. Sommige van deze middelen zijn weer onder te verdelen in subcategorieën. Jouw klant verwacht op zijn eigen voorkeurscommunicatiemiddel een juiste en tijdige reactie.

Automatische reacties instellen Facebook messenger

Maak je als ondernemer gebruik van Facebook dan heb je een Facebookbedrijfspagina. Onderdeel hiervan is de chat mogelijkheid Facebook Messenger. Jij bent druk aan het werk en hebt al voldoende uitdaging om (tijdig) te reageren op mail, laat staan via Facebook Messenger. Het gevolg kan zijn dat je een reactie van een klant mist. Dit zou zonde zijn. De klant verwacht een snelle reactie en er komt niks. Daar is een oplossing voor: automatisch antwoord op een Facebook Messengerbericht.

Geen zin om dit zelf te doen? Wij doen het graag voor je! Laat het mij weten (link email) en ik regel het voor je.

Hoe stel je dit zelf in?

Volg de stappen:

  • Stap 1: Ga naar je Facebookpagina
  • Stap 2: Klik bovenaan je scherm op instellingen
  • Stap 3: Klik onder algemeen op het kopje chatberichten
  • Stap 4: Zorg dat het vinkje aanstaat
  • Stap 5: Klik onder het kopje berichten en scroll naar Reactieassistent
  • Stap 6: Zet de expresreactie aan en indien het bericht aanpassen
  • Stap 7: Indien nodig, kan je een personalisatie toevoegen aan het bericht.

Vragen? Laat het me weten.

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Het is DRUK, stop met promotie maken

Het is DRUK, stop met promotie maken

DRUK: Over promotie van je bedrijf, de zin en onzin van promotie in deze tijd, en de vele manieren van promotie kun je een boek schrijven. Laten we dat nu maar niet doen.   In onze WhatsApp groep ontstond onlangs een mooie discussie over de zin en onzin van promotie....

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Je bedrijf in beeld met de Promotie Scan

Zijn wij vindbaar? Doen we het goed met onze promotie? Zijn we goed zichtbaar? Vragen die je beantwoord kunt krijgen door een aanvraag te doen voor een Promotie Scan.    Een Promotie Scan geeft inzicht in vindbaarheid en zichtbaarheid.  Als bedrijf ben je naast je...

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf is een mogelijkheid om te communiceren met je clientèle. Je benadert jouw klanten op een directe manier, er zit niets of niemand tussen.  Een effectieve vorm van marketing is het versturen van een nieuwsbrief via de e-mail. ...

Gratis online beter gevonden worden?

Gratis online beter gevonden worden?

Om je lokale online vindbaarheid gratis te vergroten kan je hiervoor een Google Mijn Bedrijfspagina in gaan zetten.  Wanneer je online iets typt in het zoekveld van Google zoals: hovenier + plaats, is aan de rechterkant van de Googlepagina het getoonde bedrijf...

Gratis online succesvol!!

Gratis online succesvol!!

Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier.  Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden gevonden (SEO). Organisch is...

Promotie is investeren,  juist nu zaken goed gaan

Promotie is investeren, juist nu zaken goed gaan

Je hoeft het een hovenier niet uit te leggen. Een goede voorbereiding als basis en goede materialen bepalen het resultaat. Dit geldt ook voor een bedrijf.  Zichtbaar zijn en zichtbaar blijven zodat je klanten jouw bedrijf weten te vinden. Dit vraagt veel tijd en...