Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is uiteraard goed nieuws voor de hoveniersbranche. Nu is het wel belangrijk dat jij als bedrijf jouw online marketingzaken goed op orde hebt om hier optimaal van te profiteren.
Onze marketingafdeling analyseert het online gedrag van de consument door middel van verschillende automatiseringstools. Hierdoor hebben wij kunnen concluderen dat de afgelopen weken er een grote verschuiving is geweest in het zoek- en klikgedrag op de TuinKeur website. Niet alleen het klikgedrag is toegenomen, maar ook bezoekers die daadwerkelijk actie hebben ondernomen. Dit voornamelijk door te gaan zoeken naar een TuinKeur hovenier opvolgend aan het bezoek aan de website.
Natuurlijk beïnvloedt alles elkaar, het mooie zonnige voorjaar maar ook het veranderde bestedingspatroon van consumenten is in het voordeel van de hoveniersbranche.