TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is uiteraard goed nieuws voor de hoveniersbranche. Nu is het wel belangrijk dat jij als bedrijf jouw online marketingzaken goed op orde hebt om hier optimaal van te profiteren.

Onze marketingafdeling analyseert het online gedrag van de consument door middel van verschillende automatiseringstools. Hierdoor hebben wij kunnen concluderen dat de afgelopen weken er een grote verschuiving is geweest in het zoek- en klikgedrag op de TuinKeur website. Niet alleen het klikgedrag is toegenomen, maar ook bezoekers die daadwerkelijk actie hebben ondernomen. Dit voornamelijk door te gaan zoeken naar een TuinKeur hovenier opvolgend aan het bezoek aan de website.

Natuurlijk beïnvloedt alles elkaar, het mooie zonnige voorjaar maar ook het veranderde bestedingspatroon van consumenten is in het voordeel van de hoveniersbranche.

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Rangorde op HovenierNederland.nl

Rangorde op HovenierNederland.nl

De rangorde van vermelding van hoveniers op HovenierNederland.nl wordt bepaald door een zogenaamd logaritme. Daarbij worden meegenomen: De zoekafstand (is in te stellen) Al dan niet met keurmerk (is in te stellen) Het aantal recensies Het gemiddelde cijfer Daarom kan...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]