E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf is een mogelijkheid om te communiceren met je clientèle. Je benadert jouw klanten op een directe manier, er zit niets of niemand tussen. Een effectieve vorm van marketing is het versturen van een nieuwsbrief via de e-mail.
De voordelen van e-mail marketing voor je hoveniersbedrijf op een rijtje:
- Persoonlijke boodschap. Omdat de communicatie rechtstreeks naar jouw klant gericht is komt het bericht persoonlijker binnen. Het is geen algemeen bericht, maar het is speciaal voor jouw klanten opgesteld.
- Loyaliteit opbouwen. Niet iedereen kijkt dagelijks op je website of je Facebook account, maar wel op hun eigen mail. Jouw klanten zullen je niet vergeten als ze weer een tuinklus klaar hebben staan voor een hovenier. Klanten die zich inschrijven voor een nieuwsbrief hebben een grote betrokkenheid bij jouw bedrijf en staan open om geïnformeerd te worden.
- Direct in contact met je doelgroep. Via e-mail marketing kom jij direct, zonder tussenpersoon of platform, in contact met je doelgroep. Zo kan je makkelijk de juiste boodschap te communiceren.
- Verkeer richting je website. In jouw online nieuwsbrief kan je de klanten verwijzen naar jouw website. Het zoekverkeer naar jouw website wordt dan groter, en jouw positie in Google wordt dan des te beter.
- Actuele informatie delen. Het versturen van een online nieuwsbrief kan snel en makkelijk. Zo kan je actuele informatie delen met jouw klanten.
- Makkelijk je diensten promoten. Je kan op een informerende wijze jouw klanten op de hoogte brengen van (nieuwe) diensten die je levert en producten die je verkoopt.
Wil je ook een e-mail marketing voor je bedrijf realiseren, maar kan je hulp gebruiken of wil je tips? Bel naar 0528 –331678 of mail naar info@tuinkeur.nl