TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf

E-mail marketing voor je hoveniersbedrijf is een mogelijkheid om te communiceren met je clientèle. Je benadert jouw klanten op een directe manier, er zit niets of niemand tussen.  Een effectieve vorm van marketing is het versturen van een nieuwsbrief via de e-mail. 

De voordelen van e-mail marketing voor je hoveniersbedrijf op een rijtje: 

  • Persoonlijke boodschap. Omdat de communicatie rechtstreeks naar jouw klant gericht is komt het bericht persoonlijker binnen. Het is geen algemeen bericht, maar het is speciaal voor jouw klanten opgesteld. 
  • Loyaliteit opbouwen. Niet iedereen kijkt dagelijks op je website of je Facebook account, maar wel op hun eigen mail. Jouw klanten zullen je niet vergeten als ze weer een tuinklus klaar hebben staan voor een hovenier. Klanten die zich inschrijven voor een nieuwsbrief hebben een grote betrokkenheid bij jouw bedrijf en staan open om geïnformeerd te worden. 
  • Direct in contact met je doelgroep. Via e-mail marketing kom jij direct, zonder tussenpersoon of platform, in contact met je doelgroep Zo kan je makkelijk de juiste boodschap te communiceren. 
  • Verkeer richting je website. In jouw online nieuwsbrief kan je de klanten verwijzen naar jouw website. Het zoekverkeer naar jouw website wordt dan groter, en jouw positie in Google wordt dan des te beter. 
  • Actuele informatie delen. Het versturen van een online nieuwsbrief kan snel en makkelijk. Zo kan je actuele informatie delen met jouw klanten.  
  • Makkelijk je diensten promotenJe kan op een informerende wijze jouw klanten op de hoogte brengen van (nieuwe) diensten die je levert en producten die je verkoopt. 

Wil je ook een e-mail marketing voor je bedrijf realiseren, maar kan je hulp gebruiken of wil je tips? Bel naar 0528 –331678 of mail naar info@tuinkeur.nl 

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]