Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden gevonden (SEO). Organisch is een onbetaalde dienst om bezoekers via een zoekopdracht op je website terecht te laten komen. Een andere manier is een betaalde optie te nemen, SEA ook wel Ads genoemd. Dit zijn zoekresultaten in Google waar Advertentie voor staat.
Vraag je wel af of het als hovenier interessant is om hier geld en tijd in te steken. Een (online) winkel die met een restant zomerkleding zit en deze tegen een bodemprijs wil verkopen, zou hiermee kunnen adverteren met bijvoorbeeld: ‘70% korting op alle zomerkleding’.
Als hovenier kan je niet met prijzen stunten, bij het aanleggen van een tuin komt meer kijken, de hovenier kent geen vaste prijs en het past al helemaal niet om te stunten met prijzen. Het is niet zo dat je niet kan en mag adverteren in Google, maar realiseer je dan wel dat het niet vanzelfsprekend is dat je bovenaan de eerste pagina komt te staan. Ook is uit onderzoek gebleken dat minder dan 20% van online bezoekers klikt op een advertentie in Google. Hoe vaak klik je zelf op een advertentie tijdens een zoekopdracht? Automatisch klik je toch op het eerstvolgende niet advertentie bericht.
Hoe ben je online goed zichtbaar? Investeer in je website om organisch beter zichtbaar te zijn in Google. Dit levert op langer termijn veel meer op dan een advertentie in Google. Hoe je dit het beste kan doen? Er zijn veel verschillende manieren om te zorgen dat jouw doelgroep je makkelijk kan vinden op het web. In onze volgende artikelen leggen wij uit hoe je dit het beste kunt aanpakken.