TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Gratis online succesvol!!

Online wordt er tegenwoordig veel gezocht naar een oplossing of dienst en in jullie geval naar een hovenier.  

Er zijn verschillende manieren om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. De beste oplossing is om organisch te worden gevonden (SEO). Organisch is een onbetaalde dienst om bezoekers via een zoekopdracht op je website terecht te laten komen. Een andere manier is een betaalde optie te nemen, SEA ook wel Ads genoemd. Dit zijn zoekresultaten in Google waar Advertentie voor staat.  

Vraag je wel af of het als hovenier interessant is om hier geld en tijd in te steken. Een (online) winkel die met een restant zomerkleding zit en deze tegen een bodemprijs wil verkopen, zou hiermee kunnen adverteren met bijvoorbeeld: 70% korting op alle zomerkleding’. 

Als hovenier kan je niet met prijzen stunten, bij het aanleggen van een tuin komt meer kijken, de hovenier kent geen vaste prijs en het past al helemaal niet om te stunten met prijzen. Het is niet zo dat je niet kan en mag adverteren in Google, maar realiseer je dan wel dat het niet vanzelfsprekend is dat je bovenaan de eerste pagina komt te staan. Ook is uit onderzoek gebleken dat minder dan 20% van online bezoekers klikt op een advertentie in Google. Hoe vaak klik je zelf op een advertentie tijdens een zoekopdracht? Automatisch klik je toch op het eerstvolgende niet advertentie bericht. 

Hoe ben je online goed zichtbaar? Investeer in je website om organisch beter zichtbaar te zijn in Google. Dit levert op langer termijn veel meer op dan een advertentie in Google. Hoe je dit het beste kan doen? Er zijn veel verschillende manieren om te zorgen dat jouw doelgroep je makkelijk kan vinden op het web. In onze volgende artikelen leggen wij uit hoe je dit het beste kunt aanpakken. 

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Workshop Offline Marketing

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt....

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]