TuinKeur. Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur.

Het kwaliteitskeurmerk voor hoveniers.

TuinKeur logo

Workshop Offline Marketing

Tijdens de TuinKeur klantendag 2019 gaf Lieuwe de workshop Offline marketing. De keuze om hier een workshop over te geven was vrij duidelijk nadat we gelezen hadden dat er wekelijks bijna 11 miljoen folders op de mat vallen, waarvan 80% van de lezer in actie komt. Lieuwe legde uit wanneer je bepaalde folders of flyers het beste kan presenteren.

Opvallen met jouw flyer
Alleen een keer een folder in de brievenbus doen werkt niet, je valt pas op met jouw flyer als je deze cross mediaal gebruikt. Hiermee bedoelen we dat naast je de offline folder bij de klant achterlaat, je ook de boodschap van de folder op jouw online kanalen gebruikt. Want de kracht van reclame is herhaling.

Je wilt natuurlijk niet dat jouw folder in het niet valt bij al die andere folders. Opvallen kan je makkelijk bereiken door de uitvoering van de folder, straalt jouw folder een beleving uit? Is jouw folder herkenbaar met een logo? Verwijs je in de folder naar jouw website? Dit zijn enkele vragen die je kan stellen zodat jij een professionele folder kan (laten) maken.

Een folder of een flyer?

Een flyer is 1 pagina (voorkant en/of achterkant) en een folder is meer een boekje (minimaal 4 kantjes). Meteen duidelijk is dat je op een folder meer informatie kwijt kan, want deze is groter.

Nog een paar voordelen van folders:

  • Een folder wordt langer bewaard dan een flyer
  • Nederland is een uitgesproken folder land
  • 53% wil niet zonder folders

In een traject zijn er verschillende klant contact momenten waar je doormiddel van folders en flyers je bedrijf kan promoten. Bij je 1e gesprek zorg je voor een keurige offertemap waar je o.a. je bedrijfsfolder in zit, een folder van de 5 zekerheden van TuinKeur, een inventarisatie formulier etc. Bij de offerte zit uiteraard een offerte helemaal gemaakt in jouw huisstijl. Terwijl je bezig bent met de klus is het een mooi moment je bedrijf te promoten met de burenkaart. Met de oplevering kan je dan de garantiecertificaat afgeven samen met de recensieformulier die je klant kan laten invullen. Met het invullen van de  recensieformulier maken ze ook nog kans op mooie prijzen.

Wil je meer weten wat voor soorten flyers en folders je kan bestellen? Kijk dan in onze webshop. 

Heeft u vragen over dit artikel?

Ineke van Dijk

Multimedia vormgever

Ik kan je helpen bij al je vragen. Neem via onderstaande knop contact met mij op en ik zal je z.s.m. te woord staan.

Meer over Marketing

Rangorde op HovenierNederland.nl

Rangorde op HovenierNederland.nl

De rangorde van vermelding van hoveniers op HovenierNederland.nl wordt bepaald door een zogenaamd logaritme. Daarbij worden meegenomen: De zoekafstand (is in te stellen) Al dan niet met keurmerk (is in te stellen) Het aantal recensies Het gemiddelde cijfer Daarom kan...

Analyse consumentengedrag

Analyse consumentengedrag

Na het consumentengedrag van de afgelopen weken gevolgd te hebben konden wij een aantal constante factoren ontdekken. Bepaald gedrag onder de consumenten blijkt zeer stabiel, of neemt zelfs toe. Zo besteden ze steeds meer geld aan het klussen in en om het huis. Dit is...

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid

Tijdens de TuinKeur klantendag heeft Tjark-Jan de workshop Online Vindbaarheid gegeven. We zetten alle speerpunten nog even voor je op een rijtje. De eerste vraag was: Maak je gebruik van Google My Business (Google mijn bedrijf)? 34% maakt geen gebruik hiervan of weet...

Online vindbaarheid van je bedrijf

Online vindbaarheid van je bedrijf

Iedereen wil goed gevonden worden op internet maar bijna niemand hoe je dit echt goed moet aanpakken. Bij TuinKeur ondersteunen wij onze TuinKeur-leden digitaal o.a. om beter gevonden te worden. We hebben hieronder in kort op een rijtje gezet wat wij voor je kunnen betekenen: Profielen aanmaken op meerdere websites. Wekelijkse berichten plaatsen op je […]

Automatische reacties via Facebook Messenger

Als ondernemer/hovenier zijn er nog al wat communicatie kanalen die je bij moet houden. De klant verwacht verwacht veel van je. Vooral snelle reactie’s, want dat zijn ze gewend. Niet altijd makkelijk, maar soms zijn er praktische oplossingen.  De ‘ouderwetse’ manier van communiceren is nog steeds de telefoon. Daarnaast zijn er vele andere te noemen […]

Mond tot mond reclame voor elke hovenier: de burenkaart

Burenkaarten Deze kaart doe je bij de buren van je klant in de brievenbus. Stel je voor in een stukje tekst en geef aan dat je met een tuinklus bezig bent bij de buren. Mochten ze overlast ondervinden, geef ze dan de gelegenheid contact op te nemen om het samen op te lossen. De kaart […]